مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی از فعالیت ۶۷۷ کانون فرهنگی و هنری در استان خبر داد.

حجت الاسلام سبزه کار گفت: هم اکنون ۶۷۷ کانون در زمینه‌های فرهنگی، هنری، قرآنی، ورزشی، آسیب‌های اجتماعی، گروه سرود و حافظان قرآن در خراسان جنوبی فعالیت دارند.

او گفت: ۴۸ برنامه در سامانه بچه‌های مسجد وجود دارد و هر کانون براساس ظرفیت و توانمندی هایش طبق ضوابط تعریف شده برنامه‌های خود را در سامانه ثبت می‌کند.

حجت الاسلام سبزه کار گفت: رویداد فهما ۳ سال است که اجرا می‌شود و امسال هم ۱۹ نفر از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان به مرحله کشوری راه پیدا کردند که در نهایت ۷ کانون در کشور کسب رتبه داشتند.

ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در گام دوم انقلاب اسلامی به منظور مشارکت، دیده شدن، اشتراک محتوا، سطح بندی و ارتقاء، هماهنگی و انسجام، انگیزه بخشی و ایجاد محیط فعالیت و رقابت سالم  برای  کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور رویداد ملی فهما را برگزار می کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: امسال از ۶۲ کانون برتر از کل کشور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در ۲۳ اردیبهشت در مشهد تقدیر شد که بیشترین فراوانی را در بین استان ها، خراسان جنوبی داشته است.

او گفت: برای ایجاد کانون‌های جدید در سراسر استان برنامه داریم و در هر شهر یا روستایی که کانون نداشته باشند به ویژه روستا‌های مرزی، عشایری و روستا‌های بالای ۵۰۰ خانوار کانون ایجاد خواهیم کرد.

حجت الاسلام سبزه کار گفت: هدف از ایجاد این کانون‌ها جلوگیری از ایجاد تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم دشمن، احیای کارکرد‌های مسجد و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.