فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری یک باند کلاهبرداری با ترفند فروش گوشی‌های آیفون با قیمت ارزان خبر داد.

سرهنگ حسن عنایتی گنجی گفت: در پی مراجعه شخصی به پلیس فتا شهرستان مبنی بر کلاهبرداری توسط فرد یا افرادى ناشناس، رسیدگى به این پرونده در دستور کار پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

او می‌گوید: پس از بررسی موضوع مشخص شد مالباخته با مشاهده تبلیغات فروش آیفون در بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام با قیمت ارزان تر، پس از برقراری ارتباط و واریز وجه به حساب فروشنده، وی پاسخگوی تماس‌های آن‌ها نبوده و با این روش در واقع از مالباختگان کلاهبرداری می‌کرد.

به گفته فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر افرادی تحت عنوان فروشنده با ایجاد یک پیچ اینستاگرامی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

او می‌گوید: متخصصین سایبری پلیس فتا پس از شناسایی یک باند کلاهبرداری ۷ نفره در فضای مجازی اطلاعات هویتی متهمان را به دست آورده و پس از هماهنگی قضائی متهمان را دستگیر کردند.

به گفته سرهنگ عنایتی این شیادان پس از انتقال به پلیس فتا با مشاهده مستندات موجود در پرونده، بزه انتسابی را پذیرفتند و اقرار به کلاهبرداری در کل کشور به مبلغ ۱۱ میلیارد و پانصد میلیون ریال کردند.

او می‌گوید: برای متهمان قرار مناسب از سوی مرجع قضائی صادر شد به شهروندان توصیه کرد به هیچ عنوان فریب تبلیغات اغوا کننده و دروغین خرید‌های آنلاین با قیمت‌های ارزان‌تر را نخورند و برای انجام یک خرید اینترنتی موفق حتماً از سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.