یک شرکت سوئیسی در تلاش برای کنترل شیوع ویروس آبله میمون و شناسایی افراد آلوده، در حال توسعه ۳ آزمایش برای تشخیص این بیماری است.

پس از انتشار ویروس آبله میمون در اروپا و آمریکای شمالی و عبور تعداد مبتلایان و موارد مشکوک از مرز ۲۰۰ نفر، یک شرکت سوئیسی در تلاشی برای کنترل شیوع و گسترش ویروس و شناسایی افراد مبتلا، در حال توسعه ۳ آزمایش برای تشخیص آبله میمون است.

این شرکت در حال توسعه ۳ آزمایش است. اولین آزمایش برای شناسایی ویروس‌های خانواده Orthopox، از جمله آبله انسانی و آبله گاوی، دومین آزمایش فقط برای تشخیص آبله میمون و سومین آزمایش برای تشخیص ویروس‌های آبله میمون و ارتوباکس است.

آبله میمون اولین بار در سال ۱۹۵۸ در میمون‌هایی که برای تحقیقات علمی مورد استفاده قرار می‌گرفتند، ظاهر شد و اولین مورد انسانی در سال ۱۹۷۰ به این ویروس مبتلا شد. این ویروس بومی آفریقای مرکزی به ویژه نیجریه و کنگو است.

این شرکت سوئیسی در حال توسعه آزمایش‌هایی بر اساس گونه‌های آبله میمون است که در آفریقا یافت شده اند. جایی که اولین مورد در انگلستان یک فرد پس از بازگشت از سفر به نیجریه ظاهر شد و پس از آن موارد ابتلا در بسیاری از کشور‌های اروپایی مانند فرانسه، اسپانیا، بلژیک و آلمان گسترش یافت. اکنون موارد ابتلا در آمریکای شمالی در ایالات متحده آمریکا و کانادا نیز ظاهر شده و امارات و استرالیا نیز از ظهور یک مورد آلوده خبر داده اند.

شیوع مجدد این ویروس باعث ترس شهروندان از تکرار مجدد همه‌گیری کرونا شده است؛ اما کارشناسان بهداشت به صراحت می‌گویند که این اتفاق دشوار است. زیرا شیوع این ویروس به آسانی نیست و تنها از طریق تماس با افراد مبتلا انتقال می‌یابد. آبله میمون را می‌توان درمان و یا از طرق زیر از ابتلا به ویروس پیشگیری کرد:

تزریق واکسن آبله انسانی

ایمونوگلوبولین

دارو‌های ضد ویروسی

شرکت آمریکایی مدرنا نیز در حال حاضر روی توسعه واکسن آبله میمون برای کنترل دائمی این ویروس کار می‌کند. بنابراین زمانی که فردی مبتلا شناسایی شد، این مورد باید ایزوله شود و برای جلوگیری از انتشار ویروس، آن‌هایی که با او در تماس بوده اند، بررسی شوند.

منبع: المیادین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.