آسیب‌های جانی، اقتصادی و روانی خشونت‌های مسلحانه در آمریکا

گزارش جدید انجمن پزشکی آمریکا نشان می‌دهد آسیب ناشی از خشونت‌های مسلحانه در آمریکا بسیار بیشتر از گرفتن جان افراد بی‌گناه است.

گزارش جدید انجمن پزشکی آمریکا نشان می‌دهد آسیب ناشی از خشونت‌های مسلحانه در آمریکا افزون بر اینکه جان افراد بیگناه بسیاری را گرفته، آسیب‌های اقتصادی و روانی وحشتناکی را نیز به این کشور وارد آورده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی‌ای پی تی ان، بعد از تحقیقاتی که درباره آسیب‌های ناشی از تیراندازی‌های صورت گرفته در اماکن شلوغ در آمریکا صورت گرفت، گزارش منتشر شده نشان می‌دهد که هزینه‌ای که تیراندازی‌ها در آمریکا بر جامعه این کشور تحمیل می‌کنند چیزی فراتر از جان باختن چند انسان است. در واقع این تیراندازی‌ها به زیان‌های گسترده اقتصادی-اجتماعی گسترده و آسیب‌های روانی بلندمدت روانی بر قربانیان این حوادث منجر می‌شود.

این گزارش نشان می‌دهد در تیراندازی‌هایی که ده نفر یا بیشتر جان زخمی شده باشند، به ازای هر فرد کشته شده، یک نفر به شدت زخمی شده است. آسیب‌های عمومی شامل شکستگی، ترومای مغزی و برخی مجروحیت‌های غیر کشنده می‌شود.

حدود یک چهارم از کسانی که در شلیک‌های انجام شده، آسیب‌های غیرکشنده را متحمل می‌شوند، نیازمند عمل جراحی خواهند بود. افزون بر این، حدود چهل و چهار درصد از این افراد نیز در زمان ترخیص از بیمارستان، دچار شکلی از ناتوانی‌های جسمی بلندمدت می‌شوند و بیش از سیزده درصد نیازمند مراقبت بلندمدت خواهند بود.

البته این تیراندازی‌ها زیان‌های اقتصادی عمده‌ای نیز وارد می‌کنند؛ بر اساس ارزیابی انجام گرفته در این گزارش، متوسط هزینه برای درمان افراد زخمی شده در این تیراندازی‌ها برای هر نفر شصت و پنج هزار دلار است.

بر اساس آمار مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در آمریکا، این کشور در نتیجه آسیب‌های ناشی از تیراندازی‌های انجام گرفته، سالیانه ده‌ها میلیارد دلار در نتیجه فشار‌های درمانی وارده و از دست رفتن تولید آسیب می‌بیند.

گزارش تصریح می‌کند آسیبی که خشونت مسلحانه در آمریکا وارد می‌کند، منحصر به غیرنظامیان نمی‌شود. کارشناسان می‌گویند خشونت‌های مسلحانه در حالی که سلامت جسمانی قربانیان را برای باقی زندگی دچار آسیب می‌کند، آسیب (تروما) روانی شدیدی را نیز سبب می‌شود که برای همیشه خانواده و جامعه قربانیان درگیر آن خواهند بود و حتی تا سال‌ها بعد از این حادثه ادامه خواهد داشت.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که جامعه آمریکا از تیراندازی صورت گرفته در بیست و چهارم مه در یکی از مدارس تگزاس که در آن نوزده کودک و دو معلم جان خود را از دست دادند، به شدت غمزده و خشمگین است؛ در این حادثه هفده نفر دیگر نیز زخمی شدند.

برغم این رویداد فاجعه بار، انجمن ملی سلاح در آمریکا برگزاری کنوانسیون ملی سالیانه خود در هوستون تگزاس را فقط سه روز بعد از حادثه تیراندازی در مدرسه شروع کرده است که با واکنش و اعتراض‌های گسترده‌ای روبرو بود و بیش از هزار نفر در بیرون از این نشست با برگزاری راهپیمایی خواهان تشدید سیاست‌های کنترل سلاح شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۸:۲۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
زانوی زخمی.
آخرین اخبار