اروپا در انتظار پاسخ مجارستان برای تصویب تحریم‌ها علیه روسیه است

بلومبرگ اعلام کرد اتحادیه اروپا برای تصویب تحریم‌های بازنگری شده علیه روسیه در انتظار تایید مجارستان است.

سفرای اتحادیه اروپا امروز (یک‌شنبه) در بروکسل نشستی برگزار کرده و درباره ممنوعیت واردات نفت از روسیه و همچنین پیشنهاد ممنوعیت خرید ملک در این کشور بحث کردند.

طبق گزارش خبرگزاری بلومبرگ، سفرای اتحادیه اروپا بعدازظهر یکشنبه در بروکسل برای بحث درباره بسته بازنگری شده تحریم‌ها به بهانه حمله مسکو به کی‌یف ملاقات کردند، اما بسیاری از این مقام‌ها همچنان تردید داشتند آیا مجارستان از پیشنهاد مصالحه‌ای که تامین نفت روسیه را تضمین می‌کند، حمایت خواهد کرد یا خیر.

افرادی که نخواستند نامشان فاش شود به این نشریه اعلام کردند که کمیسیون اروپا آخر هفته پیشنهادی را منتشر کرد که بر اساس آن واردات نفت دریایی از روسیه تا اوایل سال آینده میلادی ممنوع می‌شود و همچنین محدودیت‌های واردات از طریق خط لوله بزرگ «دروژبا» که منبع اصلی واردات مجارستان برای واردات نفت خام است، به تعویق می‌افتد.

تحریم‌های اتحادیه اروپا مستلزم حمایت همه کشور‌های عضو این اتحادیه است. پیش از این، برخی از کشورهای اتحادیه اروپا با تمایزگذاری میان تحویل نفت روسیه از طریق دریا و خط لوله مخالفت کرده بودند و چنین تمایزگذاری را ناعادلانه خوانده بودند. 

از سوی دیگر، هفته گذشته «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، در تماسی تلفنی با نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرد در صورت رفع تحریم‌های غرب علیه مسکو، روسیه در زمینه بحران غذایی اقداماتی انجام خواهد داد.

ولادیمیر پوتین اندکی پیش از آن نیز با هشدار نسبت به پیامد‌های تحریم‌های روسیه که به این کشور و همچنین به اقتصاد جهانی آسیب وارد می‌کند، تأکید کرد که هر کشوری که سعی کند روسیه را منزوی کند، در ابتدا به خود آسیب می‌زند.

در حال حاضر نزدیک به ۴ ماه از حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد و کشور‌های غربی و در رأس آن‌ها آمریکا در تلاشند تا با اعمال تحریم‌های مختلف علیه روسیه بر این کشور فشاور وارد آورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار