آقای خطیبی در بازدید از واحدهای قطعه سازی آذربایجان شرقی با بیان این که تبریز در حوزه تولید قطعات خودرو نقش بسیار برجستهای دارد گفت: هدف گروه صنعتی ایران خودرو برای سال ۱۴۰۳ تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه است که البته کار بزرگی است.
باید برای توسعه صادرات برنامه ریزی کنیم.
برای تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو به همین میزان در واحدهای صنعتی باید موتور و گیربکس تولید شود.
پرداختهای نقدی در وضعیت مناسبی قرار دارد.
در اسفند ماه پارسال ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان فقط پرداخت شبکه تامین داشتیم.
از اول فروردین تا ۳۱ اردیبهشت امسال کل خرید از شبکه تامین پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده در حالی که ۱۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.
نگاه خاصی به کیفیت خودرو داریم.
در دورانی زندگی میکنیم که باید برای رقابت در بازار کالای با کیفیت تولید کنیم.
آقای اکبری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اهمیت تولید محصولات با کیفیت در حوزه صادرات گفت: باید با تولید محصولات با کیفیت بر روی صادرات خودرو متمرکز شویم تا قدرت رقابت در بازارهای هدف را داشته باشیم.
هر چقدر از تفکر دولتی فاصله بگیریم به طور قطع موفقیت چند برابر خواهد شد.
باید توانمندیهای صنعتی خود را باور کنیم.
در تولید محصولات باید استانداردها رعایت شود و حتی با اقدامات سختگیرانه کیفیت محصولات ارتقا یابد.
تبریز در حوزه تولید قطعات خودرو نقش بسیار برجستهای دارد و ظرفیتهای بخشهای مختلف صنعتی باید معرفی و بر روی آن تمرکز شود.
آقای پرنیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در سالهای گذشته صنعت خودرو و قطعه سازی آذربایجان شرقی مورد بی مهری قرار گرفته است و امیدواریم با اقدمات انجام شده نتایج خوبی ایجاد شود.
تبریز قطب تولید قطعات خودرو است.
تراکتورسازی علاوه بر تولید ماشین آلات راهبردی به نوعی غرور و هویت آذربایجان نیز محسوب میشود.
مشکلاتی در خصوص روند تولید تراکتور وجود دارد که انتظار داریم با سفر رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس به تبریز نتایج شفاف و قابل قبولی برای صنعت قطعه سازی و خودروسازی در استان به دست آید.