اظهار امیدواری بورل برای دستیابی به توافق درباره تحریم نفتی روسیه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره دستیابی به توافق درباره تحریم نفتی روسیه ابراز امیدواری کرد.

جوزپ بورل امروز (دوشنبه) گفت: اعضای این اتحادیه باید بتوانند در گفتگو‌های جاری به توافقی درباره بسته تحریمی بعدی علیه روسیه از جمله محدودیت‌هایی علیه واردات نفت از این کشور دست یابند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفتگو با تلویزیون فرانس اینفو گفت: ما باید به اتفاق تصمیم بگیریم. دیروز گفتگو‌هایی برگزار شد و امروز نیز گفتگو‌هایی خواهد بود که تا ظهر می‌کشد. به نظرم بعد از ظهر امروز قادر خواهیم بود توافقی را به روسای کشور‌های عضو ارایه کنیم.

بورل در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است برنامه اعمال تحریم علیه نفت روسیه به خاطر مقاومت مجارستان و دیگر کشور‌های شرق اروپا شکست بخورد، گفت: خیر، به نظرم این طور نیست و در نهایت توافقی حاصل خواهد شد.

تحریم‌های اتحادیه اروپا مستلزم حمایت همه کشور‌های عضو این اتحادیه است. پیش از این، برخی از کشور‌های اتحادیه اروپا با تمایزگذاری میان تحویل نفت روسیه از طریق دریا و خط لوله مخالفت کرده بودند و چنین تمایزگذاری را ناعادلانه خوانده بودند.

از سوی دیگر، هفته گذشته «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، در تماسی تلفنی با نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرد در صورت رفع تحریم‌های غرب علیه مسکو، روسیه در زمینه بحران غذایی اقداماتی انجام خواهد داد.

ولادیمیر پوتین اندکی پیش از آن نیز با هشدار نسبت به پیامد‌های تحریم‌های روسیه که به این کشور و همچنین به اقتصاد جهانی آسیب وارد می‌کند، تأکید کرد که هر کشوری که سعی کند روسیه را منزوی کند، در ابتدا به خود آسیب می‌زند.

در حال حاضر نزدیک به ۴ ماه از حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد و کشور‌های غربی و در رأس آن‌ها آمریکا در تلاشند تا با اعمال تحریم‌های مختلف علیه روسیه بر این کشور فشاور وارد آورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد!
آخرین اخبار