رئیس پلیس فتای البرز گفت: زنگ خطر اعتیاد دنیای سایبری برای کودکان واقعیتی انکارناپذیر است.

سرهنگ جلیلیان گفت: والدین برای زمان استفاده فرزندان خود از بستر اینترنت قوانین و مقررات تعیین کنند و چنانچه زمان استفاده از اینترنت توسط والدین کنترل نشود فرزندان دچار آسیب‌های مانند اعتیاد اینترنتی، افت تحصیلی، خطرات جسمی و روحی خواهند شد.

او می گوید: همراهی و هماهنگی والدین با فرزندان و نظارت بر رفتار و فعالیت سایبری آن‌ها یک امر ضروری است، چرا که ناآگاهی والدین، موجب آسیب‌ها و تهدیدات گوناگون خواهد شد.

رئیس پلیس فتای البرز گفت: افزایش تعاملات خانوادگی یکی از راه‌های کنترل کودکان در فضای مجازی است و خانواده‌ها باید برای استفاده کودک از اینترنت زمان معین و هدف در چهارچوب خاص تعیین کنند.

او می گوید: کودکان در وبگردی‌ها برخی مواقع به موضوعاتی برخورد می‌کنند که متناسب با سن آن‌ها نیست که خانواده‌ها باید زمان حضور فرزندان در این فضا، همه جوانب اعم از تهدید و آسیب را در کنار قابلیت‌های آن مد نظر قرار دهند.

سرهنگ جلیلیان گفت: امروزه کودکان و نوجوانان زمان زیادی را در روز صرف بازی‌های آنلاین، استفاده از اپلیکیشن‌ها و یا حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و این فعالیت‌ها اغلب به دور از چشم والدین بوده و نظارت دقیقی هم برآنان وجود ندارد.

او می گوید: است و یکی از روش‌های محدود کردن فعالیت کودکان در فضای سایبر، استفاده از نرم افزار‌های کنترلی مختص کودکان و نوجوانان استفاده کنند.

رئیس پلیس فتای البرز گفت: ایمن نگه داشتن کودکان در زمان حضور در فضای مجازی، آموزش از سنین کم در خصوص پذیرش مسئولیت فعالیت‌های سایبری و آگاهی آنان درباره‌ی خطرات فضای مجازی از جمله مسئولیت‌های مهم خانواده‌ها است.

او می گوید: بدون شک استفاده بیش از اندازه از اینترنت در زندگی فرزندان خلل ایجاد کرده و باعث بروز اختلالات جسمی و روحی آن‌ها خواهد شد.

سرهنگ جلیلیان گفت: پلیس فتا همواره در حال آگاه سازی خانواده‌ها و کاربران فضای مجازی از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی است و لازم است خانواده‌ها نیز افزایش سطح آگاهی و رصد دائم فعالیت‌های کودکان و نوجوانان در فضای سایبر، از آسیب‌های احتمالی که متوجه فرزندانشان است، پیشگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.