مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: امسال هزار میلیارد ریال اعتبار به موزه دفاع مقدس اختصاص یافت و طبق برنامه ریزی ها این موزه تا سه سال آینده به بهره برداری می رسد.

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده در حاشیه سفر به شهرستان تایباد در مصاحبه با اصحاب رسانه گفت: تعداد ۳۲۵ شهید گمنام در ۱۱۵ منطقه شهری در سطح خراسان رضوی تدفین شده اند که در ۴۵ منطقه یادمان‌های این شهدا، به صورت ناتمام و نیمه‌ساز هستند.

او گفت: در سفر هیئت دولت به استان، اعتباراتی برای تکمیل یادمان‌های ناتمام درنظرگرفته شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال یادمان‌هایی در خور شان شهدای گمنام ساخته شود.

در حال حاضر مناطقی که متقاضی خاکسپاری شهید گمنام هستند، باید ۵۰ درصد یادمان شامل پی‌ریزی و سازه را قبل از تدفین بسازند.

به گفته سردار یوسفعلی‌زاده، در سال‌های اخیر شهدای تازه تفحص شده با آزمایش ژن‌شناسی شناسایی شده و در زادگاهشان و دارای هویت تشییع و تدفین می‌شوند.

بهره‌برداری از موزه دفاع مقدس خراسان رضوی تا سه سال آینده

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: تا کنون حدود هفت هزار از ۱۹ هزار متر مربع از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان به بهره برداری رسیده و چهار هزار متر مربع دیگر در دستور کار است.

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: با اعتبار و منابعی که در دست است، تا سه سال آینده عملیات عمرانی این موزه به پایان می‌رسد و بهره‌برداری خواهد شد.

به گفته او، تا کنون از ۲۰ جلد کتاب در مورد زندگی‌نامه، مرام‌نامه و سرگذشت تعدادی از شهدای خراسان رضوی رونمایی شده و ۱۵۰ استاد دانشگاه و حوزه علمیه بر روی ۳۰۰ پرونده علمی برای تالیف دانشنامه شهدا تحقیق و پژوهش می‌کنند.

سردار یوسفعلی‌زاده در سفر به شهرستان تایباد علاوه بر شرکت در جلسه هماهنگی نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تایباد، از یادمان‌های شهدای گمنام شهر‌های تایباد، مشهدریزه و کاریز بازدید کرد و در مراسم معنوی شبی کنار شهدا حضور یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.