وزرای خارجه آمریکا و یونان در تماسی تلفنی به بحث درباره تحولات منطقه و توقیف دو نفتکش یونان پرداختند.

«نیکوس دندیاس» وزیر امور خارجه یونان و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در تماسی تلفنی به رایزنی درباره ۲ نفتکش یونان که ایران آن‌ها را توقیف کرده، پرداختند.

نشریه انگلیسی پروتوثما در این باره نوشت: «تشدید اقدامات تحریک‌آمیز ترکیه» و همچنین «توقیف دو کشتی یونانی در ایران» از جمله مباحثی بود که در این مکالمه مطرح شد.

دندیاس در پیامی توییتری نوشت: «در این مکالمه‌ تلفنی درباره تحولات خلیج فارس بحث کردیم و به بلینکن درباره تشدید تحریکات ترکیه و سفر و بازدیدم از بالکان غربی اطلاع‌رسانی کردم.»

گفته می‌شود دندیاس با «یائیر لاپید» و «فیصل بن فرحان» همتایان صهیونیست و سعودی خود نیز درباره همین مسائل تماس داشته است.

همچنین به گزارش الجزیره، وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: «بلینکن توقیف دو نفتکش با پرچم یونان توسط ایران را به شدت محکوم کرد. بلینکن و همتای یونانی اش بر لزوم آزادسازی فوری دو نفتکش توسط ایران تاکید کردند.»

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در خاورمیانه جمعه هفته گذشته اعلام کرد که در حال بررسی گزارش‌هایی مبنی بر این‌ است که ایران ۲ نفتکش یونانی را پس از تهدید تهران به انجام «اقدامات تنبیهی» علیه آتن به دلیل توقیف یکی از نفتکش‌هایش توقیف کرده است.

آسوشیتدپرس هم گزارش داد به نظر می‌رسد این اقدامی متقابل به دلیل کمک آتن در توقیف یک نفتکش با محموله ایران در این هفته در دریای مدیترانه باشد.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز هفته گذشته در گزارشی به نقل از ۳ منبع آگاه نوشت که آمریکا یک محموله نفتی ایران را که در یک نفتکش تحت پرچم روسیه در نزدیکی یونان توقیف شده بود، در جزیره اویا یونان مصادره کرد و با یک نفتکش دیگر به آمریکا ارسال شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۰ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
مگر جز محکوم کردن، غلطی میتونه بکنه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
دوران بزن پررو تموم شده البته حالا می‌گیم دوران ببر و در رو تموم شد چون دیگه غلط میکنند بزنند واگر بزنند در روی در کار نیست همانجا میخورند
آخرین اخبار