مدیرجهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: به منظور استفاده بهینه منابع آبی و خاکی۵۲ هکتار گلخانه در شهرستان همدان احداث شده است.

احمد قدیمی گرجای توسعه سطح گلخانه‌ها را از مهمترین برنامه‌های شهرستان برشمرد وگفت: ۵۲.۲ هکتار واحد‌های گلخانه‌ای در شهرستان همدان تا پایان سال ۱۴۰۰ احداث شده است.

او  گفت: یکی از سیاست‌های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی انتقال تولیدات سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه‌ها است و برنامه‌ریزی و پیگیری برای افزایش سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای هم از برنامه‌های مهم مجموعه جهاد کشاورزی همدان است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: مقدار تولید در واحد سطح را به طور متوسط ۳۰۰ تن در هکتار و کل تولیدات شهرستان را حدود ۱۳ هزار تن در سال اعلام کرد و گفت: با توجه به جمعیت رو به رشد و کمبود زمین کشاورزی، کشت گلخانه‌ای برای کشاورز به صرفه‌تر و درآمد آن بیشتر است.

قدیمی گرجای گفت: اقداماتی نظیر برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی و اطلاع رسانی در راستای تشویق و ترغیب کشاورزان برای حرکت به سوی افزایش تولیدات گلخانه‌ای به همت مدیریت جهاد کشاورزی همدان انجام شده است.

به گفت او همچنین آموزش گلخانه داران برای تجهیز واحد‌های خود به سیستم‌های نوین و کاهش هزینه و انرژی از اولویت‌های سال جاری مجموعه جهاد کشاورزی است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان همدان افزایش ۱۰ برابری تولید، درآمد و اشتغال و نیز بهره‌وری منابع آبی در واحد‌های گلخانه‌ای نسبت به شیوه‌های کشت سنتی و زراعی را از مهمترین مزایای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای برشمرد.

قدیمی گرجای گفت:  مشکلات کم آبی و خشکسالی در همدان و تامین امنیت غذایی پایدار موجب تغییر الگوی کشت از سنتی به علمی و در فضا‌های کنترل شده گلخانه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.