ایمانیه:

۳۰ تانکر به تانکر‌های آبرسان عشایر فارس اضافه می‌شود

استاندار فارس از اختصاص ۳۰ تانکر آبرسان به عشایر استان فارس خبر داد و گفت: برای تامین آب عشایر فرمانداران مکلف هستند که تانکر‌های آبرسان را بازسازی کنند.

محمدهادی ایمانیه صبح امروز در جلسه شورای عشایری استان فارس گفت: عشایر جامعه‌ای است که کمترین بیکاری را دارند و بیشترین اشتغال و تولید را ایجاد کرده‌اند و در سالی که به نام تولید مزین شده است توجه به جامعه عشایر مورد تاکید است.

او گفت: در جلسه شورای عشایر استان فارس نباید دچار پراکندگی و تنوع مشکلات شویم بلکه برای بررسی مشکلات عشایر باید کمیته‌های تخصصی تشکیل و مشکلات در آن کمیته‌ها بررسی شود.

استاندار فارس گفت: کمیته‌های تخصصی باید جمع‌آوری و به اداره کل امور عشایر ارجاع داده شود و اداره کل امور عشایر باید با برگزاری جلسات متعدد با مدیران دستگاه‌های اجرایی این مشکلات را برطرف کند و اگر مشکلی حل نشد به استانداری ارجاع دهد تا اگر لازم بود در سطح ملی پیگیری شود.

او گفت: تمام فرمانداران مکلف هستند که تانکر‌های آبرسانی عشایر را بازسازی کنند و منبع تامین اعتبار این موضوع نیز مشخص شده است، همچنین۳۰ تانکر به تانکر‌های آبرسان عشایر استان فارس اضافه می‌شود.

استاندار فارس گفت: با توجه به اینکه براساس سرشماری ثبت مبنای سال ۱۴۰۰ جمعیت عشایر فارس ۱۲۰ هزار نفر است که ماهانه ۱۲ کیلو آرد به هر نفر اختصاص می‌یابد، در مجموع ۱۴۴۰ تن آرد سهمیه ماهانه عشایر است که باید توسط اداره غله از اول خردادماه تامین شود.

او با تاکید بر تعیین تکلیف سند مالکیت اراضی عشایری استان فارس، گفت: باید تکلیف باغ‌شهر‌های بی‌ضابطه منطقه کوهمره روشن شود، نمی‌شود که یک عده زمین‌های آن منطقه را بگیرند و باغ شهری ایجاد کنند.

ایمانیه با اشاره مشکل عشایر فارس درباره عدم تطبیق قیمت نهاده‌ها با قیمت دام، گفت: با توجه به اینکه استان فارس بیشترین جمعیت عشایر را دارد دو پیشنهاد کارشناسی و جدی از سوی این استان برای رفع این مشکل به کشور ارائه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار