حادثه متروپل هشداری برای بنا‌های موجود و در حال احداث یزد

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت: حادثه متروپل هشداری برای ساخت و ساز‌ها و بنا‌های موجود و در حال احداث یزد است.

محمد مهدی نیکونژاد گفت: بنا بر اظهارات و صحبت‌های کارشناسان، بی کیفیت بودن سازه فولادی، اضافه شدن پنج طبقه غیرمجاز به ساختمان اصلی، سست بودن سازه ساختمان، عدم جوشکاری صحیح درمحل اتصالات و صفحات و ستونها، بی توجهی به هشدار کارشناسان، استفاده بدون ضابطه از سقف‌های داخل، قانون شکنی بعضی از مدیران پروژه در حین و بعد از ساخت این برج از جمله مهمترین عوامل وقوع این حادثه و ریزش ساختمان متروپل در آبادان است که منجر به کشته و زخمی شدن جمعی از هموطنان عزیز آبادانی در این حادثه شد.

او گفت؛ این حادثه زنگ خطری است برای همه مهندسان و برج سازان و مدیران شهری تا در بحث مقررات ملی ساختمان، قانون و ضابطه را مبنای کار و محاسبات و عملیات ساخت و ساز خود قرار دهند.

نیکو نژاد می‌گوید: دغدغه شهرداری در این موضوع باید بیش از سایر دستگاه‌ها باشد و نیاز است برای پیشگیری از تکرار حوادث مشابه، بازنگری دقیقی در طرح‌های ساختمان سازی شهر صورت گیرد.

او گفت: ما در کمیسینون‌های ماده صد، ماده پنج و سایر کمیسیون‌های مشابه، روی بعضی از تخلفات جزئی دقت می‌کنیم، ولی از مسائل کلی مانند معماری، شهرسازی، بهداشت و ایمنی ساختمان غافل می‌شویم و با در نظر گرفتن مصالحی رای را صادر می‌کنیم که بعد‌ها خسارات جبران ناپذیری را به شهر و شهروندان وارد میکند.

به گفته عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد حلقه مفقوده در این بین نظارت است و باید در همه امور در شهرداری‌ها از جزئی‌ترین موارد مثل آسفالت و فرش کردن معابر تا قرارداد‌های مشارکتی هزار میلیاردی، تمامی موارد نظارت‌های فنی و دقیق صورت گیرد تا جلوی هرگونه تخلفی در شروع کار گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.