رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: بهترین کار این است که افراد واکسیناسیون خود را تکمیل کنند و نقش مهمی در کنترل پیک احتمالی کرونا در آینده ایفا کنند.

ابراهیم قادری گفت: وضعیت کشور ما در چند ماه گذشته از نظر شیوع بیماری کرونا مناسب بوده که یکی از علت های آن پوشش بالای واکسیناسیون و رعایت نسبی دستورالعمل های بهداشتی است.

به گفته وی تزریق واکسن سبب بالارفتن سطح ایمنی بدن افراد شده و چرخش ویروس کرونا را در جامعه کاهش داده است.

او گفت: پوشش واکسیناسیون در کشورهای اروپایی و پیشرفته با ایران تقریبا برابر است؛ اما مسئله مهم این بوده که در کشورهای دیگر دستورالعمل های بهداشتی را برداشته اند. همین موضوع سبب چرخش ویروس کرونا در این مناطق شده است.

به گفته وی در حال حاضر گردش ویروس بسیار کم و میزان فوت، بستری و ابتلا در کشور کم شده است.

او گفت: موضوع مهم این است که ما هنوز نمی دانیم که ایمنی مناسب در بین افراد تا چه زمانی بالا خواهد ماند و بعد از چه مدتی سطح ایمنی کاهش پیدا می کند.

او اعلام کرد که فصل تابستان بهترین زمان برای تزریق واکسن و تکمیل واکسیناسیون خواهد بود.

قادری گفت: متاسفانه درصد افرادی که دز سوم را تزریق نکرده اند، زیاد است. عده ای نیز نوبت دوم و درصدی از مردم جامعه نوبت اول واکسن را هم دریافت نکرده اند. همین موضوع باعث نگرانی ما شده است.

او گفت: پیش بینی می کنیم در پاییز و زمستان شاهد افزایش مجدد شیوع بیماری کرونا باشیم که همراه با این عارضه بیماری آنفلوانزا نیز در کشور شایع می شود.

به گفته او بهترین کار این است که افراد واکسیناسیون خود را تکمیل کنند و با انجام این کار نقش مهمی در کنترل پیک احتمالی در آینده ایفا کنند.

او گفت: تکمیل واکسیناسیون باعث حفظ جان خود و دیگران خواهد شد. معتقدم که اگر افراد واکسیناسیون خود را کامل نکنند، بیماران پیک احتمالی بعدی از میان خودشان خواهد بود.

قادری گفت: طول دوره اپیدمی تا زمانی که یک ایمنی مناسب ایجاد شود، وابسته به تزریق واکسن و ماهیت بیماری است. در برخی از کشورها پیک بیماری به هر دلیلی پایین بوده و ویروس کرونا در حال گردش است. الان آمار ابتلا چشمگیر است و معتقدم که تنها یک دلیل خاص برای آن وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
لعنت بر مافیای خونخوار واکسن و رمدسیویر و تجهیزات پزشکی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
درود بر ملت ایران و درود بر رئیسی عزیز و لعنت خدا بر مافیای خونخوار واکسن و رمدسیویر و تجهیزات پزشکی.
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۱۱:۵۳ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱
در هر نقطه از دنیا،اگر اولین گزارش بر بیماری سبز اعلام شد،مثال جلبک بر پوست انسان ظاهر میشه، آن زمان نهایت تلاش خود را انجام بدهید تا هوشیاری کامل به مسئولین مربوطه،و زنگ خطری برای ایشان باشه،که بیماری سبز صدبرابر شدیدتر از کرونا قدرت داره.
آخرین اخبار