سنندج میزبان اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با حضور علمای سه استان کُردنشین شامل کردستان، کرمانشاه و ایلام و همچنین استان آذربایجان غربی با علمای اقلیم کردستان عراق به میزبانی سنندج اواخر تیرماه برگزار می‌شود.

محسن مسچی در اولین نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی گفت: ۲۰۰ مهمان برای حضور در این اجلاس پیش بینی شده که ۵۰ نفر آن‌ها خارجی هستند و زمان برگزاری آن ۲۹ و ۳۰ تیرماه امسال خواهد بود.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: کردستان به عنوان خواستگاه فرهنگی، اجتماعی و مذهبی منطقه طی سالیان به ایفای نقش پرداخته است  و این همایش منطقه‌ای می‌تواند موجب تدوام این نقش در راستای ایجاد وحدت باشد.

او می گوید: اولین شعبه دانشگاه تقریب مذاهب در سنندج راه اندازی می شود، این دانشگاه در فاز اول دانشجویان کُرد زبان از کشور‌های مختلف را جذب می‌کند.

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج هم در این جلسه است گفت: سلاح امروز دشمن تفرقه افکنی بین مذاهب مختلف اسلامی است و تنها راه مقابله با این هجمه دشمن وحدت است.

جعفر عبدالملکی مدیرکل صداوسیمای مرکز کردستان هم در این نشست گفت: امروزه ده‌ها شبکه معاند با هدف ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم فعالیت می‌کنند، باید از ظرفیت همه رسانه‌ها برای برجسته کردن مفاهیم و اهداف این همایش استفاده کرد و نقاط قوت و مشترک فرهنگی، مذهبی منطقه را برجسته کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار