نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی گفت: تنش آبی در ماهنشان یکی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه وزارت نیرو باشد.

خاتمی گفت: موضوع تنش آبی یکی از جدی‌ترین چالش‌های پیش روی مردم ماهنشان است و ۵۰ روستا از توابع این شهرستان از کمبود آب رنج می‌برند.

او می گوید: مردم ماهنشان مشکلات و دغدغه‌های زیادی در حوزه تامین آب دارند که باید در اولویت رسیدگی قرار گیرد و یکی از نمونه‌های بارز بی‌عدالتی در این زمینه، اطلاع‌رسانی چاه‌های کم‌عمق مسدود شده به وزارت نیرو است، این در حالی است که صاحبان چاه‌های عمیق غیرقانونی با رانت و ارتباطات سیاسی مصون می‌مانند.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی گفت: روستا‌های ماهنشان دارای مشکلات زیادی در زمینه حفر چاه مواجه هستند، خاطرنشان کرد: نباید این گونه باشد که مشکلات چند روستا را به یک مجتمع تعمیم دهیم؛ چرا که این کار باعث می‌شود تا برای حفر یک چاه عمومی درگیر ادارات مختلف باشیم.

خاتمی می گوید: دفع فاضلاب در روان‌آب‌ها و وجود نیترات در منابع آبی باید توسط شورای سلامت استان زنجان بررسی شود و مدیران تحت حمایت وزارت نیرو حساسیت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس گفت: جابجایی روستا‌ها به دلیل رانش زمین و مسائل مرتبط با این موضوع باید مورد توجه وزارت نیرو قرار گیرد و این وزارتخانه موظف است که هزینه‌های مربوطه را تقبل کند تا مردم مشمول صدقه سری سایر افراد نشوند.
 او می گوید: در رابطه با قشربندی، تغییر ساختار سکونت‌گاهی، تغییر در کیفیت زندگی، تأثیر بر ثبات سیاسی و امنیتی و نابرابری اجتماعی باید دقت نظر لازم انجام شده و وزارت نیرو نیز وارد عمل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.