در جشنواره کن عمدتا فیلم‌هایی در کانون توجه است که در زمینه‌های انحراف جنسی و تقدس زدایی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک در تحلیل فیلم اهانت آمیز «عنکبوت مقدس» و رفتار بازیگران ایرانی این فیلم در جشنواره کن گفت:  شیطان در لباس هنر، ادبیات، سخنرانی، کتاب، فیلم و مسائل مختلف علیه مقدسات حق در می‌آید و این از زمان حضرت آدم تاکنون سابقه تاریخی دارد.

به گفته او  یک نکته در اینجا نمایان است که باید به این توجه کرد که آیا حق پیروز است یا باطل که پاسخ آن را قرآن داده است و می‌فرماید: «بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَی الْبَاطِلِ فَیَدْمَغُهُ فَإِذَا هُوَ زَاهِقٌ ۚ وَلَکُمُ الْوَیْلُ مِمَّا تَصِفُونَ» (به این معنا که حق بر باطل پیروز می‌شود و به اصطلاح دماغ شیطان به خاک مالیده می‌شود.)

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی می گوید استعمار، استکبار و سلطه جهانی بیش از ۴۴ سال است علیه جمهوری اسلامی ایران به انواع مختلف در حال توطئه چینی برای براندازی نظام هستند، نه تنها به این هدف شوم خود نرسیده اند، بلکه پایه‌های اصلی این نظام محکمتر و سیطره اسلام در کل جهان رو به رشد است.

او در ادامه از نقش آفرینی برخی از هنرپیشه‌های خود فروخته و مزدور جریان‌های ضد اسلامی یاد کرد و گفت: این افراد گاهی حرکت‌هایی انجام می‌دهند که خواسته آمریکا و اسرائیل است، مانند همین فیلم که تقدس زدایی از شخص دوستدار امام رضا (ع) و حرم آن حضرت شروع می‌شود و بعد مسائل دیگری را نیز مطرح می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سالک عنوان کرد: دشمنان بدانند خانه عنکبوتی هنرپیشه‌های وابسته به استکبار ویران‌تر از ویرانی است به زودی فرو خواهد ریخت و آنچه باقی خواهد ماند، اقتدار جمهوری اسلامی ایران است که با این نوع فیلم‌ها از بین نمی‌رود.

به گفته او در جشنواره کن عمدتا فیلم‌هایی از سوی داوران مد نظر قرار گرفته و در کانون توجه است که در زمینه‌های متعدد انحراف جنسی، چون ترویج همجنسگرایی و یا تقدس زدایی باشد، چون می‌خواهند به وسیله هنر، علیه ایران و اسلام اقدام کنند.

نماینده ادوار مجلس رئیس جمهور، فرانسه را نوکر صهیونیست‌ها دانست و گفت: طبیعی است که در کشوری که رئیس جمهور آن نوکر صهیونیست هاست، چنین اقداماتی و جشنواره‌هایی برگزار شود.

او معتقد است وزارت ارشاد از موقعیتی که باید داشته باشد، در این زمینه استفاده نمی‌کند، کمیسیون فرهنگی دولت و مجلس نیز باید به میدان بیایند و با این مسئله مبارزه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سالک در پایان با تاکید بر اینکه هرکه با اهل بیت (ع) خصومت ورزد، حتماً ضربه خواهد دید، عنوان کرد: این تقدس زدایی به هیچ وجه قابل قبول نیست و محکوم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا