تجاری‌سازی از اهداف مراکز رشد واحدهای دانشگاهی پیام‌نور آذربایجان‌غربی است

سرپرست دانشگاه پیام‌نور آذربایجان‌غربی گفت: بابت فعالیت مراکز رشد در دانشگاه‌های پیام‌نور این استان به صورت جدی ورود خواهیم کرد تا نسبت به تجاری سازی برخی پروژه‌های علمی اقدام کنیم.

سیدجواد طالب‌زاده گفت: چهار مرکز رشد در دانشگاه‌های پیام‌نور آذربایجان‌غربی وجود دارد که از این تعداد ۲ مرکز فعال و ۲ مرکز دیگر غیرفعال بوده و علت غیرفعال بودن آنها نیز عدم اطلاع‌رسانی از سوی دانشگاه و عدم استقبال از سوی دانشجویان و نبود انگیزه از سوی اعضای هیات علمی دانشگاه است.

او می گوید:فعالیت مراکز رشد زمانی برای ما مهم است که در آنها تجاری سازی شود.

طالب‌زاده گفت: در حال حاضر ۱۷ هزار دانشجو در ۱۷ مرکز پیام‌نور در استان در حال تحصیل هستند  و افزایش رشته‌های تحصیلی و جذب بیشتر دانشجو از اولویت‌های کاری مدیریت دانشگاه پیام‌نور استان از ترم جدید است و همچنین ایجاد مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری در برخی رشته‌های تحصیلی در راستای تحصیلات تکمیلی در اولویت قرار دارد.

او گفت: در ترم جاری امتحانات دروس عمومی به صورت مجازی و دروس اختصاصی طبق روال سابق حضوری خواهد بود.

طالب‌زاده گفت: در اساسنامه نیز فعالیت دانشگاه پیام‌نور مجازی و هم حضوری است و به احتمال‌ از این پس نیز دانشگاه پیام‌نور این اجازه را داشته باشد که به ۲ صورت فعالیت داشته باشد.

طالب‌زاده گفت: دروس علوم پایه و تحصیلات تکمیلی با کمبود دانشجو مواجه هستیم و برخی در رشته‌های میان رشته‌ای و همچنین رشته‌های پرطرفدار از جمله روانشناسی، حقوق، حسابداری و علوم تربیتی برای ایجاد تحصیلات تکمیلی آنها ورود پیدا خواهیم کرد و به واسطه هیات علمی که در این رشته ها داریم این رشته‌ها ایجاد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.