معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از برداشت محصول جو از مزارع شمال استان اردبیل خبر داد.

احمد شهریار گفت: برداشت محصول جو در مزارع دیم شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز منطقه مغان آغاز شده است و بتدریج در سایر شهرستان‌های استان تا یک ماه آینده برداشت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به کشت محصول جو در ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان اردبیل گفت: ۷۵ هزار هکتار از این محصول در مزارع دیم و ۲۵ هزار هکتار نیز در مزارع آبی کشت شده است.

به گفته او، پیش‌بینی می شود امسال حدود ۱۹۰ هزار تن محصول جو از مزارع دیم و آبی استان برداشت شود و  دولت آماده خرید توافقی محصول جو به قیمت ۱۱۵ هزار ریال است ولی با توجه به تقاضای بالا برای این محصول، احتمال خرید در مراکز دولتی پایین است.

با وجود پیش‌بینی خرید توافقی، به علت نیاز استان به جو و فروش محصول برداشت شده با نرخ‌های بالاتر در بازار آزاد، کشاورزان رغبتی برای فروش محصول خود به نرخ توافقی ندارند و هم‌اکنون هر کیلوگرم جو به قیمت ۱۵۰ هزار ریال در بازار به فروش می رسد.

استان اردبیل کمتر از یک درصد مساحت ایران را دارد ولی با تولید سالانه ۴.۵ میلیون تن انواع محصول کشاورزی، چهار درصد تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.