ساخت ۵ هزار واحد مسکونی غیرمجاز در روستای زیارت گرگان

رئیس کل دادگستری گلستان از ساخت ۵ هزار واحد مسکونی غیرمجاز در روستای زیارت خبر داد.

حیدر آسیابی در شورای حفظ حقوق بیت المال استان گلستان گفت: در روستای زیارت ۵ هزار واحد مسکونی غیر مجاز ساخته شده است و ما در کنار برخورد با متخلفان توانستیم با راه اندازی ایستگاه بازرسی و تشدید کنترل و نظارت ها، ساخت و ساز در روستای زیارت را متوقف کنیم.

آسیابی یکی از علت‌های این افزایش را بی توجهی متولیان امر در حوزه گردشگری دانست و گفت: با تشکیل کارگروه رفع موانع گردشگری روستای زیارت به اهالی منطقه قول می‌دهیم طبق قانون، حقوق عامه پیگیری شود.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: آتش‌سوزی در جنگل‌ها هر ساله روند صعودی دارد و به نظر می‌آید رویکرد‌ها انفعالی است در حالی که باید قبل از وقوع، برنامه‌ریزی و امکانات لازم را فراهم کرد و تلاش شود تا آتش سوزی رخ ندهد.

آسیابی می‌گوید: اگر امسال چه در حوزه وقوع و چه در کنترل آتش سوزی قصور یا ترک فعل اتفاق بیفتد به هیچ عنوان مصالحه‌ای نخواهیم داشت.

نخستین جلسه امسال شورای حفظ حقوق بیت المال استان در اداره کل دادگستری گلستان با موضوع ساخت و ساز غیرمجاز در روستای زیارت گرگان و همچنین موضوع آتش سوزی جنگل ها، تعیین تکلیف اراضی بقاع متبرکه و منابع طبیعی، و قارچ ترافل  برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.