فرمانده مرزبانی استان اردبیل از کشف ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در مرز‌های استان اردبیل خبر داد.

فرمانده مرزبانی استان اردبیل توجه به مناطق محروم و مرزی را یادآور شد و گفت: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی با حربه اعتیاد تلاش می‌کنند تا به حیثیت جمهوری اسلامی ایران لطمه وارد کنند که در این زمینه با انتشار اخبار و دامن زدن به برخی شایعات سعی دارند تا در مناطق مرزی مردم را نسبت به نظام بی‌اعتماد کنند.

به گفته او، نقاط مرزی در هر شهرستان استان با ویژگی‌ها و برجستگی‌های خاص وجود دارد  و کمیته فرهنگی و اجتماعی مبارزه با مواد مخدر باید برای این مناطق مرزی و محروم برنامه‌های آگاه‌سازی و پیشگیرانه را مد نظر قرار دهد.

اسمعیلی عملکرد یک سال گذشته مرزبانی را در کشف ۵۰۰ کیلوگرم مواد مخدر یادآور شد و گفت: در مجموع بیش از یک تن انواع مواد مخدر اعم از سنتی و صنعتی در مناطق مرزی کشف و ضبط شده و با قاچاقچیان نیز برخورد جدی و قانونی انجام شده است.

او اختلاف قیمت تهیه مواد مخدر را در داخل و خارج از کشور یادآور شد و گفت: مرزبانان غیور با هوشیاری تمام در مناطق مرزی سعی می‌کنند تا جلوی ترانزیت محموله‌های مواد افیونی را گرفته و اجازه ورود و خروج آن را ندهند.

او می گوید: اشرافیت ما حتی به قاچاقچیان آن سوی مرز نیز بسیار زیاد است و این در سایه تعاملی است که با کشور همسایه در مبارزه با سوداگران مرگ داریم.

اسمعیلی به تبعات سنگین قاچاق مواد مخدر نظیر مصادره اموال و شناسایی دارایی قاچاقچیان اشاره کرد و گفت: با تلاش نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ما هم اکنون در مناطق مرزی بیشترین اشرافیت کار را داریم و سعی ما بر این است تا با همراهی مرزداران مبارزه جدی را با سوداگران مرگ داشته باشیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.