ریچارد بنت با شماری از افغانستانی ها در ترکیه دیدار غیر رسمی برگزار کرد

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور افغانستان با شماری از افغانستانی ها به شمول زنان فعال در استانبول دیدار و گفتگو کرد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشری افغانستان با شماری از افغانستانی ها به شمول زنان فعال در استانبول ترکیه دیدار و گفتگو کرده است.

ریچارد بنت، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشری افغانستان در صفحه توئیتر خود نوشت با شماری از افغانستانی ها به شمول زنان فعال در استانبول ترکیه دیدار و گفتگو کرده است و در میان این افغانستانی‌ها، مدافعان حقوق زنان، اعضای جامعه مدنی، محصلان، وکیلان، قاضی ها و مقام های حکومت گذشته و نماینده های پیشین شورای ملی افغانستان شامل بودند.

بنت جزئیات بیشتر ارائه نکرده که نشستش با این افغانستانی ها در استانبول به کدام موارد مشخص متمرکز بود، اما افزوده است که دیدار هایش با افغانستانی ها غیر رسمی اما سودمند بوده است.

در همین حال، دو تن از اشتراک کننده های این نشست که خواسته اند بنابر حساسیت موضوع، نامی از آنها گرفته نشود، گفتند که این نشست به صورت محرمانه و سری برگزار شد.

آنها افزودند که بر اساس تعهدشان، نمی توانند در باره مسائلی که در نشست مورد بحث قرار گرفت، جزئیات بدهند.

این درحالی است که دیده‌بان‌ حقوق‌ بشر با ابراز نگرانی در مورد زندگی زنان افغانستان و وضع محدویت‌های جدید طالبان می‌گوید که افغانستان در حال بازگشت به روزهای تاریک قبل از سال ۲۰۰۱ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.