وزیر علوم، تحقیقات و فناوری :

روسای دانشگاه‌ها باید مانند پدری مهربان برای کارکنان خود باشند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در مناسبات مختلف با کارکنان خود احوال پرسی کنید چراکه این رفتار‌ها تاثیر زیادی بر روی آن‌ها دارد و کارمندان باید احساس کنند که رئیس دانشگاه مانند پدری مهربان برای آن‌ها است.

آقای محمدعلی زلفی گل روز چهارشنبه، ۱۱ خرداد ماه در اختتامیه اجلاس روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در دانشگاه تبریز برگزار شدگفت: از تیم مدیریتی دانشگاه تبریز، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی تشکر می‌کنم که با وجود برگزاری همزمان برنامه‌ها هیچ خللی در برگزاری اجلاس ایجاد نشد و مهمتر از همه، دانشگاه روال عادی خو را ادامه داد که نشان از بلوغ این دانشگاه است.

حدود ۱۵۰ نفر از کارکنان دانشگاه درگیر این برنامه بودند و روابط عمومی بسیار خوب و شایسته در این زمینه اقدام کردند به‌ویژه معاون روابط بین الملل دکتر شجاعی بسیار خوب عمل کردند.

 دکتر نصراله زاده ۱۴ سال در سپاه بودند و سبقه‌ی انقلابی چندین ساله دارند و امروز هم به‌عنوان شخصیت علمی در اختیار او هستیم و خوشحال هستیم که در جمع ما هستند همچنین ازهمه روسای دانشگاه که ساعت‌ها نشستند و گوش فرا دادند هم تشکر می‌کنم.

 اظهار نظرات شفاف و صریح همکاران نشان از فرهنگ دانشگاهی آن‌ها است و با مشورت و تعامل و هم فکری است که عقل‌ها کامل می‌شود و این امر به نفع آموزش عالی است.

انتقادی خوب است که همراه با راهکار باشد و ما در موضوع پایه‌های تشویقی به دنبال آن هستیم تا هرکس که برای ارتقاء علمی و فرهنگی دانشگاه تلاش می‌کند دیده شود، اما سطح آن‌ها باید مشخص شود و روسای دانشگاه‌ها کمک کنند تا این شیوه نامه شمولیت بسیاری داشته و مقبولیت داشته باشد.

دانشگاهی مستقل است که بتوانیم آن را مدیریت کنیم که توزیع متوازن اطلاعات هم باعث راحتی مدیریت می‌شود و در اصل ۲۷ قانون اساسی نیز سر حد خودکفایی باید تعیین شود.

برنامه‌ی راهبردی دانشگاه‌ها را مدیریت قبلی طراحی کرده و نیازی به تنطیم جدید نیست که باید شامل سنجه‌های ارزشی، روشی و بینشی باشد.

 همسان سازی حقوق اساتید وزارت بهداشت و علوم در دست پیگیری است و ناامید نیستیم چراکه ریاست‌جمهوری و معاون اول او نیز پیگیر هستند.

مشکلات بورسیه باید حل شود چراکه بورسیه یک فرصت استثنایی است و جذب آن برای توسعه‌ی دانشگاه‌ها مفید است.

نمایندگان خود تعامل داشته باشید و تقابل نداشته باشید؛ اگرچه رهبر معظم انقلاب فرمودند که دخالت در نصب‌ها کار درستی نیست، اما باید نهایت استفاده فکری را کرد و سازمان بازرسی این حق قانونی دارد که بررسی کند.

 اینکه انتظار داشته باشیم که سازمان بازرسی و دیوان محاسبات نظارت نکنند و سوال نپرسند، درست نیست چراکه سازمان بازرسی و دیوان کاملا قانونی است و ما کاملا تابع قانون هستیم.

در پژوهشگاه‌ها هم روابط عمومی‌ها راجدی بگیرید چراکه روابط عمومی‌ها، فرماندهان جهاد تبیین هستند و در بیان ایده‌ها شما را کمک می‌کنند.

 خوشبختانه روابط عمومی دانشگاه تبریز بسیار خوب ظاهر شد که روابط عمومی قوی برای روسای دانشگاه‌ها بسیار مفید است و یک رئیس دانشگاه موفق بدون احوال پرسی با نگهبان نباید وارد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.