مدیرکل دامپزشکی استان سمنان:

سمنان از استان‌های پاک کشور از لحاظ شیوع تب کریمه کنگو است

حسینی گفت: سمنان، با تامین ۲ هزار و ۲۰۰ لیتر سم و سمپاشی محل و جمعیت دامی در معرض خطر، از استان‌های پاک کشور از لحاظ آلودگی دام به بیماری تب کریمه کنگو است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: بیماری تب کریمه کنگو نوعی بیماری ویروسی است که از طریق گزش دام توسط نوع کنه بروز می‌کند و تا کنون در استان سمنان شیوع بیماری تب کریمه کنگو گزارش نشده است.

 کنه عامل بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرم سال فعال می‌شود و از این رو اداره کل دامپزشکی استان سمنان از اسفند تا شهریور برای جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو اقدام های پیشگیرانه انجام می‌دهد.

 سم‌پاشی از جمله اقدام های پیشگیرانه در برابر شیوع بیماری تب کریمه کنگو محسوب می‌شود و این اقدام در روستاها و مناطق عشایری سراسر استان سمنان تا پایان فصل گرما ادامه دارد.

محیط و بدن دام برای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو سمپاشی می‌شود و تاکنون ۴۲۰ هزار راس دام و ۵۱۱ هزار و ۵۴۰ متر مربع جایگاه نگهداری دام روستایی و عشایری به صورت رایگان سمپاشی شد و این روند ادامه دارد.

  بیش از چهار هزار و ۸۰۰ پیامک و یک هزار برگ اطلاعیه به منظور آموزش و اطلاع‌رسانی برای پیشگیری از شیوع تب کریمه گنگو بین دامداران عشایری و مناطق روستایی توزیع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار