معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سفر به نهاوند از صدور حد نگاری وسند ۱۲۹ میلیون هکتار از اراضی ملی خبرداد.

حسن بابایی گفت:  تاکنون ۹۵ درصد از اراضی ملی کشور صاحب سند شده اند و برای همه اراضی ملی در استان همدان سند صادر شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امروز به در آغاز سفر یک روزه به استان همدان به شهر نهاوند رفت.

او گفت: اجرای کاداستر حدنگاری اراضی کشاورزی نیازمند تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی است.

 رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سفر به نهاوند گفت: تاکنون بسیاری از منازعات و اختلافاتی که دستگاه قضا با آن روبرو است و باعث تشکیل پرونده‌های زیادی شده که با اجرای حدنگاری مشکلات ملکی و سندی اراضی کشاورزی حل می‌شود.

بابایی گفت: با اجرای طرح حدنگاری اراضی کشاورزی و منابع طبیعی و زمین و مسکن های روستایی باعث رونق تولید و توسعه کشاورزی می شود.

به گفته او  با اجرای کاداستر اراضی کشاورزی نیازمند تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی هستیم تا ظرف دو سال بسیاری از منازعات و اختلافاتی که دستگاه قضا با آن روبرو است و باعث تشکیل پرونده‌های زیادی شده است با اجرای حدنگاری اراضی کشاورزی حل شوند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: برنامه و راهبرد سازمان در سال جدید صدور اسناد زراعی است که در این زمینه انتظار داریم تمامی مقامات و دستگاه‌های اجرایی وارد میدان شوند.

بابایی گفت: در راستای اجرای این طرح مهم در کشور باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود و در صورت نیاز قوانین و آئین‌نامه‌های مرتبط اصلاح شود و یکی از موضوعات مهم که مانع اجرای سریع کاداستر اراضی کشاورزی در این چند سال اخیر شده است، تفاسیر متعدد در خصوص قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و ایجاد قطعات مناسب فنی اقتصادی و آئین‌نامه اجرایی آن است که باید با کار کارشناسی موانع اجرایی مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم‌چنین گفت: ابلاغ و تبیین سیاست‌های کلی قضایی مقام معظم رهبری در امور قضایی در دوران تحول و تعالی موجبات خدمات‌رسانی با رویکرد نوین و با شتاب بیشتر به مردم خواهد شد و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پیشتاز اجرای این سیاست‌ها خواهد بود.

 معاون رئیس قوه قضائیه همچنین در جمع مردم در اداره ثبت نهاوند و کانون شهید باهنر حضور پیدا کرد و دستورات لازم را برای حل مشکلات آن‌ها صادر کرد.

صدور سند برای ۱۲۹ میلیون هکتار از اراضی ملی

صدور سند برای ۱۲۹ میلیون هکتار از اراضی ملی

صدور سند برای ۱۲۹ میلیون هکتار از اراضی ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار