مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: امسال ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های طرح‌های گردشگری خلخال تخصیص یافته است.

نادر فلاحی گفت: این اعتبار با تخصیص ۱۰۰ درصدی صرف تامین زیرساخت‌های موردنیاز طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری خلخال از جمله راه دسترسی به طرح در حال اجرای بام خلخال و راه دسترسی و سنگفرش پیاده‌راه طرح قصرهای چوبی در منطقه نمونه گردشگری ازناو خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در بازدید از طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی و گردشگری منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال می گوید: این اعتبار علاوه بر اعتباراتی است که از سوی فرمانداری و از محل اعتبارات استانی برای زیرساخت‌های گردشگری خلخال لحاظ شده است.

به گفته او، گردشگری محور اصلی توسعه استان اردبیل بوده و توسعه زیرساخت‌ها در این بخش از هدف‌گذاری‌های اساسی می‌باشد.

فلاحی گفت: استان اردبیل ظرفیت‌های بالایی در بخش گردشگری دارد که با جذب اعتبارات لازم تلاش می‌کنیم تا زمینه برای بهره‌مندی هر چه بیشتر از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه استان و افزایش اشتغال در این بخش را فراهم کنیم.

او می گوید: بر اساس قول مساعد معاون سرمایه‌گذاری، حقوقی و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، پنج پروژه گردشگری استان اردبیل از تسهیلات صندوق توسعه ملی برخوردار خواهند شد.

مدیر کل  میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ارائه این تسهیلات را گامی در راستای رونق بخش گردشگری استان اردبیل دانست و گفت: از جمله برنامه‌های مهم در بخش گردشگری تامین زیرساخت‌ها بوده که این اداره‌کل در این حوزه اقدامات گسترده‌ای انجام داده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.