مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی از پیگیری پرداخت تسهیلات به شهرستان‌های دارای نرخ باروری ۲.۵ فرزند خبر داد.

اسد زاده گفت: شهرستان های نهبندان، سربیشه ، زیرکوه و قاین به دلیل اینکه آمار جمعیتی (موالید) بالایی داشتند از تسهیلات  فرزندآوری محروم شدند اما قرار شده با بررسی وزارت کشور، الحاقیه ای داده شود و این شهرستان ها نیز از تسهیلات برخوردار شوند.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: اهمیت موضوع جمعیت به ویژه جوانی جمعیت از جمله موضوعاتی است که نقش آن در پیشرفت و اقتدار کشور بر کسی پوشیده نیست.

او گفت: چند سالی است که شعار فرزند کمتر زندگی بهتر نهادینه شده و این کاهش جمعیت جوان و پیری جمعیت را به دنبال داشته است، معضلی که هر چند هم اکنون آسیب است اما در آینده تهدید خواهد بود.

طالبی گفت: کاهش جمعیت جوان باعث می شود تا نیروی انسانی کارآمدی نداشته باشیم و این موضوع می تواند اقتصاد، موضاعات دفاعی و نظامی ما را تحت تأثیر قرار دهد.

آینه دار مدیرکل صدا وسیمای مرکز خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: ترویج و فرهنگ سازی ازدواج و فرزند آوری از جمله موضوعاتی است که در برنامه های مختلف صدا و سیما به آن پرداخته شده اما به دلیل اهمیت موضوع در چند ماه اخیر فعالیت های جدی تری در این حوزه انجام شده است.

او گفت: طبق برنامه ریزی هایی که با کارشناسان و معاونان صدا و سیما صورت گرفته مقرر شده تا در هر برنامه ظرفیتی برای گنجاندن و پرداختن به موضوع ازدواج و فرزندآوری در نظر گرفته شود.

آینه دار گفت: در برنامه های حوزه سیما از جمله برنامه صبحانه به صورت ماهانه در قالب دو بخش ده دقیقه ای و برنامه پر مخاطب شب های زعفرانی نیز ماهانه سه برنامه به موضوع ازدواج و فرزندآوری پرداخته می شود.

مدیر کل صدا وسیمای مرکز خراسان جنوبی گفت: در دیگر برنامه های فاخر صدا و سیما از جمله صبح شرقی، افتو سرا، آب زرشک ، بهار نارنج ، برنامه های کوتاه تبلیغی و برنامه پرسمان نیز به موضوعات خانواده و فرزندآوری پرداخته می شود.

او گفت: در حوزه پژوهش هم شورای اندیشه ورز را تشکیل داده و سند رسانه ای رشد جمعیت را تدوین کرده ایم، این سند جامع برای بهره برداری در اختیار تمامی مراکز صداو سیمای کشور هم قرار گرفته است.

آینه دار گفت: صدا و سیما آمادگی همکاری بیشتر با دستگاه های مرتبط در زمینه فرهنگ سازی و ترویج موضوعات خانواده را دارد، همچنین باید کارگروهی برای نظارت و پیشبرد اهداف برای فرهنگ سازی و ترویج ازدواج و فرزند آوری تشکیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.