دادستان ایلام از شناسایی سازه‌های نا ایمن در این شهر خبر داد و گفت: از فعالیت این واحد‌ها جلوگیری و با افراد متخلف در حوزه مجوز‌ها و ساخت و ساز‌ها به شدت برخورد می‌شود.

وهاب بخشنده با اشاره به برخورد دستگاه قضا با متخلفان سازه‌های نا ایمن در استان گفت: ۵ ساختمان نا ایمن در استان شناسایی شده که از فعالیت آن‌ها جلوگیری شد.

او  برخورد قاطع با متخلفان سازه‌های نا ایمن در همه صنوف را مورد تاکید قرار داد و گفت: کمیته فنی در جهت ساختمان‌های نا ایمن تشکیل شد که سازه‌های نا ایمن شناسایی شود که یک نسخه به شهرداری و یک نسخه دیگر به دادستانی جهت اقدام به تخریب ارائه می‌شود.

به گفته دادستان ایلام شهرداری موکلف می‌شود به عنوان کسی که متولی این موضوع است از این ساخت و ساز‌های غیر مجاز جلوگیری کند و تخریب بنا‌ها اجرا شود.

شهردار ایلام نیز در ارتباط تلفنی با خبر ایلام گفت: مرجع صدور پروانه به استناد ماده ۵۵، شهرداری در محدوده و حریم شهر‌ها است و مرجع رسیدگی به تخلفات شهرداری کمیسیون ماده ۱۰۰ است.

به گفته محمد آوندی شهرداری بر اساس تشخیص ناظر سازمان نظام مهندسی از لحاظ ایمنی و استحکام بنا یک ساختمان را نا ایمن معرفی می‌کند.

او می گوید: قرار است یک کمیته فنی از اداره استاندارد، نظام مهندسی، راه و شهرسازی، شهرداری معاونت شهرسازی و خدمات ایمنی و آتش نشانی تشکیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.