ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: کالا‌های صادر شده از این استان امسال به ارزش ۱۸۷ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۸ درصدی دارد.

جواد جعفری در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی قوچان گفت: صادرات کالا از خراسان رضوی به دلیل برخی بخش‌نامه‌های صادره در ابتدای امسال با مقداری تاخیر و کاهش روبرو شده است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: طی این مدت در حوزه واردات کالا نیز به ارزش ۹۲ میلیون دلار شامل مواد اولیه و ماشین‌آلات خط تولید به استان خراسان رضوی وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۶ درصدی دارد.

او گفت: طبق اعلامیه ترکمنستان بازگشایی فقط مربوط به مرز سرخس و در حوزه تردد کامیون‌های ترانزیتی است که قصد عبور از این کشور را دارند و برای کامیون‌هایی با مقصد ترکمنستان روال تغییری نداشته است.

جعفری گفت: در حال حاضر اتفاقی در مرز باجگیران رخ نداده و بازگشایی آن به تصمیم مقامات ترکمن باز می‌گردد و نمی‌توان زمان مشخص و قابل پیش‌بینی برای آن تعیین کرد، اما مسئولان در حال پیگیری و تلاش در جهت بازگشایی این مرز هستند، قوچان در زمینه واحد‌های تولیدی دارای پتانسیل‌های فراوانی بوده که راه‌اندازی دفتر گمرکی در قوچان می‌تواند کمک شایانی به این واحد‌ها در حوزه صادرات و واردات مواد اولیه داشته باشد.

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: موافقت برای ایجاد دفتر گمرگی در یکی از شهرک‌های صنعتی قوچان انجام شده است که این دفتر باید زیر مجموعه گمرک باجگیران فعالیت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار