آمادگی خراسان جنوبی برای راه‌اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی

استاندار خراسان جنوبی گفت: آمادگی لازم برای راه‌اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی استان را داریم و از تحقق این برنامه حمایت می‌کنیم.

قناعت در دیدار هیئت ارزیابی وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند گفت: به جهت اهمیت موضوع، با راه‌اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی استان موافقیم و کمک می‌کنیم تا این موضوع محقق شود.

او گفت: با راه‌اندازی این رشته، بخشی از نیاز استان به‌ویژه در تأمین پزشک عمومی برطرف می شود.

قناعت با تشریح ظرفیت‌های استان گفت: خراسان جنوبی با وجود ظرفیت‌های کشاورزی، گردشگری، صنعتی و معدنی، از حیث شاخص‌های اقتصادی در مقایسه با دیگر استان‌ها، رتبه‌های پایین‌تری دارد و استانی کم‌برخوردار محسوب می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در مقابل ضعفی که در حوزه‌های اقتصادی داریم، خراسان جنوبی از نظر نیروی انسانی مستعد شرایط بسیار مطلوبی است.

او گفت: دانشگاه بیرجند از دانشگاه‌های معروف و باسابقه کشور است و همین شرایط را در دانشگاه صنعتی، علوم پزشکی و آزاد اسلامی هم داریم.

قناعت گفت: از ۱۷ بیمارستان استان ۱۴ مورد دولتی است؛ علیرغم ضعف‌هایی که در این زمینه در برخی از شهرستان‌ها داریم، بیمارستان‌های مرکز استان صاحب‌نام، با قدمت و با پزشکانی مجرب هستند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به همجواری استان با کشور افغانستان ۶۰۰ دانشجوی افغان در دانشگاه‌های استان داریم و راه‌اندازی رشته پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی، این آمار را به شکل گسترده‌ای افزایش خواهد داد.

او گفت: راه‌اندازی رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، فرصت مناسبی برای جذب دانشجویان خارجی به‌ویژه از کشور‌های افغانستان و پاکستان خواهد بود.

قناعت گفت: به جهت ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد، در جذب دانشجو برای این رشته مشکلی نخواهیم داشت.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به درخواست دانشگاه آزاد مبنی بر راه‌اندازی یک باب بیمارستان، در زمینه تأمین زمین برای این بیمارستان مشکلی نداریم و دستگاه‌ها و دانشگاه‌های دولتی هم به شکل‌گیری این ظرفیت کمک خواهند کرد.

او از پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای به منظور ایجاد تعامل بین بخش خصوصی و دولت برای تأسیس رشته پزشکی هم استقبال کرد و گفت: این کمیته می‌تواند روند اجرای کار را شتاب بخشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار