عربستان با وجود نقض چندین باره آتش‌بس و بمباران مناطق مختلف در یمن، از تمدید آن به مدت ۲ ماه دیگر استقبال کرد.

عربستان علی‌رغم این که طی ماه‌های گذشته بار‌ها آتش‌بس در یمن را نقض کرده است، اما از اعلام تمدید این آتش‌بس به مدت ۲ ماه دیگر که امروز از زبان نماینده سازمان ملل اعلام شد، استقبال کرد.

طبق گزارش خبرگزاری واس، وزارت امور خارجه عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور از تصمیم هانس گروندبرگ نماینده سازمان ملل در امور یمن برای تمدید آتش‌بس استقبال می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید: عربستان بر تمایل خود برای حمایت از همه تلاش‌های سازمان ملل با هدف دستیابی به راه‌حل سیاسی پایدار برای بحران یمن و کاهش درد و رنج مردم این کشور حمایت می‌کند تا کمک‌های انسانی، اقتصادی و توسعه‌ای به این کشور برسد.

در ادامه این بیانیه آمده است: عربستان همچنین از تلاش‌های فرستاده ویژه سازمان ملل برای دستیابی به راه‌حل سیاسی جامع در یمن، قدردانی می‌کند.

هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل به یمن امروز پنجشنبه از موافقت طرف‌های درگیر در یمن به پیشنهاد سازمان ملل برای تمدید آتش‌بس به مدت ۲ ماه و تا پایان ماه اوت آینده خبر داد.

گراندبرگ در بیانیه‌ای با قدردانی از طرف‌های مختلف درگیری در یمن، اعلام کرد: «آتش‌بس در یمن به مدت ۲ ماه دیگر تحت همان شرایطی که در توافق اولیه اعلام شده بود، تمدید شد.»

اوایل آوریل امسال، «هانس گراندبرگ» برای اولین‌بار از سال ۲۰۱۶ آتش‌بس سراسری بین یمن و نیرو‌های ائتلاف سعودی را اعلام کرد و گفت که آتش‌بس ۲ ماهه با توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود. این آتش‌بس به معنای توقف هر نوع عملیات نظامی در کشور و پایان دادن به تهاجم نظامی خارجی بود. افزون بر این، طبق این قرارداد، ائتلاف سعودی حق جلوگیری از ورود کشتی‌های حامل سوخت یا مواد غذایی به یمن را نداشت، اما ائتلاف سعودی بارها با نقض آتش‌بس، هواپیما‌های جاسوسی خود را بر فراز یمن به پرواز در آورد و کشتی‌های حامل سوخت به یمن را متوقف کرد.

محاصره یمن و جلوگیری از ورورد کشتی‌ها به بنادر این کشور، یک بحران انسانی را رقم زده است. به گزارش یونیسف در سراسر یمن ۲.۲ میلیون کودک دچار سوء تغذیه حاد هستند و بیش از ۱۷ میلیون نفر در این کشور به کمک غذایی نیاز دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار