حمید رامهرمزی گفت: این ایلراه در پی زلزله مهرماه سال گذشته و بارندگی در بخشهای مختلفی دچار ریزش و تخریب شده بود.
او میگوید: در سفر معاون عمرانی استاندار خوزستان به منطقه و بنا به مطالبه عشایر منطقه، از شرکت مناطق نفت خیز جنوب درخواست ماشین آلات راهسازی شد.
مسئول قرارگاه جهادی شهید حمید تقوی فر ادامه داد: بعد از موافقت مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و ابلاغ ماموریت به این قرارگاه، بررسی اولیه توسط کارشناسان فنی و بازدیدهای میدانی در سه نوبت انجام شد.
به گفته او، در نهایت مرمت این ایلراه از ۲۰ اردیبهشت ماه آغاز و ۱۲ خرداد ماه به پایان رسید.
آقای رامهرمزی گفت: یک دستگاه بلدوزر و لودر از دوراهی بویر تا منطقه چال منار را به طول ۱۲ کیلومتر، ریزش برداری، تسطیح، تعریض و بهسازی کردند.
به گفته مسئول قرارگاه جهادی شهید حمید تقوی فر، پنج کیلومتر راه فرعی در منطقه چال منار و بنه فیض اله در این مسیر بهسازی و ۲ نقطه نیز برای توسعه شهرک به مساحت تقریبی سه هزار متر مربع تسطیح شد.
جاده منار یکی از جادههای استراتژیک شهرستان اندیکا محسوب میشود که در سفر آبان ماه رییس جمهور به این شهرستان نیز مورد بررسی قرار گرفت و رییس جمهور دستور داد این جاده دوباره آسفالت شود.
این جاده یکی از قدیمیترین ایلراههای تاریخی کوچ عشایر بختیاری است که در دهه ۵۰ تا ۷۰ مسیرشکافی شد و جاده اصلی اندیکا – شهرکرد تا دهه ۸۰ از آن گذر میکرد.
هم اکنون نیز این ایلراه علاوه بر مسیر تردد بیش از ۱۰ هزار خانوار عشایری در کوچ بهاره و پاییزه، راه دسترسی بیش از ۱۰ روستا با مرکز شهرستان محسوب میشود.
#دو خطه کردن اندیکا ،بازفت
#دو خطه کردن اندیکا ،بازفت
#دو خطه کردن اندیکا ،بازفت
#دو خطه کردن اندیکا ،بازفت
#دو خطه کردن اندیکا ،بازفت
#دو خطه کردن اندیکا ،بازفت
#دو خطه کردن اندیکا ،بازفت
امکانات شرکت نفت برای ساخت جاده ای بزرگ بدنهایی برای چند روز و در قطعات مختلف کافی است.