انقلاب اسلامی امام راحل (ره) باعث شکل گیری جبهه‌های علیه استکبار شد

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی امام راحل (ره) باعث شکل گیری جبهه‌ها و نهضت‌های مبارزه علیه استکبار در منطقه و جهان شد.

حجت الاسلام احد آزادیخواه در آیین گرامیداشت ارتحال امام خمینی (ره) در استان ایلام گفت: انقلاب اسلامی، عزت ایران را بعد از سال‌های متمادی تحمل حقارت از سوی دولت‌های انگلیس و آمریکا به ملت و کشور ایران بازگرداند.

او می گوید: انگلیس در زمان رضاخان و آمریکا در دوره محمدرضا شاه رقابت جدی و تنگاتنگی برای تصاحب ثروت ایران داشتند و شاه مملکت نیز در برابر این مستکبران هیچ اراده و قدرتی برای مقابله نداشت، اما با انقلاب اسلامی، بساط زیاده خواهی و چمبره مستکبران بر ایران برچیده شد.

خطیب مراسم ۱۴ خرداد در ایلام با بیان اینکه انقلاب امام راحل برگرفته از مبانی اصیل اسلام ناب و ولایت بود، گفت: جبهه‌های شکل گرفته محور مقاومت در منطقه بر پایه ولایت فقیه است که در طی سالیان اخیر به موفقیت‌های گسترده‌ای دست یافته که شکست پی در پی جبهه ائتلاف آمریکایی و نابودی داعش از دستاورد‌های جبهه ولایی محور مقاومت است.

آزادیخواه با اشاره به اینکه ایران موافق جنگ و درگیری در هیج جای جهان نیست، گفت: ماهیت دوگانه و واقعی غرب در موضوع جنگ هنگام حمله روسیه به اوکراین بر همگان عیان شد، چرا که در طول سالیان سال درگیری در کشور‌های خاورمیانه، چون یمن، سوریه، عراق، سوریه و افغانستان غرب ساکت بود، اما با حمله روسیه به اوکراین داعیه مخالفت با جنگ طلبی سر دادند.

او می گوید: دشمن در طول ۴۳ سال گذشته تلاش زیادی کرده است تا جنگ را به داخل ایران بکشاند و کشور ما را دچار درگیری و جنگ داخلی کند، اما موفق نشده و ایران امنیت و اقتدار خود را مقتدرانه حفظ کرده است.

این نماینده مجلس گفت: دشمن با گمان ابنکه بعد از ارتحال امام خمینی (ره) شیرازه جمهوری اسلامی ایران از هم می‌پاشد و انقلاب اسلامی به پایان می‌رسد، اما با انتخاب هوشمندانه و به موقع مقام معظم رهبری، نقشه‌های شوم استکبار نقش بر آب شد و رهبری‌های داهیانه و مدبرانه ایشان، کشور را از فتنه‌های مختلف، چون کوی دانشگاه، فتنه ۸۸، حوادث ۹۶ و سایر آشوب‌ها حفظ و سربلند کرد.

به گفته حجت الاسلام احد آزادیخواه : هم اکنون نیز با روی کار آمدن دولت سیزدهم و اقدام جسورانه دولت در اجرای طرح مهم موسوم به جراحی اقتصادی و مردمی کردن یارانه دولتی باعث رونق اقتصادی و معیشتی کشور خواهد شد، هرچند در این راه مشکلات و چالش‌هایی وجود دارد و دولت باید برای رفع یا کاهش این موانع نظارت‌ها را جدی‌تر اعمال کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.