شخصیت امام خمینی (ره) بهترین الگو برای مردم

استاد اخلاق حوزه علمیه بیرجند گفت: هم اکنون شخصیت امام خمینی (ره) بهترین الگو برای مردم است.

حجت الاسلام اسدی در مراسم محوری رحلت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد گفت: بهترین الگو و روش برای مردم در حال حاضر شخصیت امام خمینی (ره) است.

او گفت: امام را که تربیت یافته اهل بیت است باید به عنوان یک فرد که عملا اسوه بودن پیامبر را به ما یاد داد الگو قرار دهیم و دنباله رو راه ایشان باشیم.

حجت الاسلام اسدی گفت: بررسی شخصیت امام خمینی (ره) در موضوعاتی همچون اخلاق سیاسی، زهد و تقوا، دشمن شناسی، برخورد شجاعانه و شب زنده داری ایشان باید به عنوان یک الگوی سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و رفتاری در زندگی ما باشد.

استاد اخلاق حوزه علمیه بیرجند گفت: نخستین ویژگی امام (ره) که رمز و راز موفقیت ایشان بود، رعایت حق الناس بود به طوری که ایشان انسانی بودند که کاملاً در این مورد بر اساس روایات عمل می‌کردند.

او گفت: مردم در جامعه باید همانند امام (ره) نسبت به حق الناس حساس باشند و امام در این مورد بسیار مقید بودند و در مورد افراد سخنی نمی‌گفتند که غیبتی انجام شده باشد.

حجت الاسلام اسدی گفت: امروزه بسیاری از افراد در مسئله غیبت و آبروریزی در فضای مجازی حرف دشمن را تکرار می‌کنند و جلوی رشد این موارد باید گرفته شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه بیرجند گفت: امام کسی بود که توانست دل‌های مردم حتی جوانانی که ایشان راندیده بود تسخیر کند.

او گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های امام ره که باید الگو قرارداده شود رها کردن دنیا و شناختن آخرت است و باید بدانیم که دنیا جای ماندن نیست.

برچسب ها: امام خمینی ، اهل بیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار