رئیس اداره مراکز تغذیه مراکز جمعی دفتر بهبود تغذیه گفت:کارشناسان حوزه تغذیه اقدام به آموزش کارمندان در محورهای مختلف با هدف کاهش نمک، چربی می کنند.

رضا عزتیان، گفت: سند تغذیه سالم کارمندان با تقسیم بندی محیط های کاری بر اساس نحوه تغذیه کارکنان، وجود رستوران در محل کار، تامین غذا توسط کترینگ و تامین تغذیه توسط خود کارکنان بنا شده است.  بر اساس همکاری دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با وزارت کار و رفاه و تامین اجتماعی و در قالب سند تغذیه سالم  کارکنان برنامه ریزی خوبی در سطح کشور در حال اجرا است تا سلامت تغذیه کارمندان در ادارات و سازمان ها ارتقا پیدا کند.

او افزود: کارشناسان حوزه تغذیه اقدام به آموزش کارمندان در محورهای مختلف با هدف کاهش نمک، چربی و روغن، شکر و افزایش مصرف سبزی، حبوبات همچنین توصیه به خوردن میوه در مواد غذابی مصرفی در طول روز دارند.

عزتیان اعلام کرد که در بازه زمانی شش ماه تا یکسال شاخص های سلامت افراد تحت پوشش طرح مورد سنجش و بررسی قرار می گیرد.

رئیس اداره مراکز تغذیه مراکز جمعی دفتر بهبود تغذیه  می گوید: در قالب این طرح بهترین روش تامین ارائه بسته تغذیه ای برای کارمندان بسته به نوع فعالیت شان پایه گذاری خواهد شد و با توجه به اینکه بیشتر گروه هدف را مردان تشکیلی داده اند این فرایند منجر به نهادینه شدن فرهنگ صحیح تغذیه ای در بین خانواده ها خواهد شد.

عوامل منجر به تغذیه نادرست کارکنان توسط کارشناسان شناسایی و تلاش برای ارتقای سلامت تغذیه کارکنان بیش از گذشته انجام می شود.


بیشتر بخوانید:

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.