معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: به دنبال پایش فصلی واحد‌های صنعتی و خدماتی ۱۸ واحد آلاینده هوا، فاضلاب و پسماند در این استان شناسایی شد.

سید عادل عربی گفت: یکی از وظایف و اولویت‌های حفاظت محیط زیست پایش فصلی وضعیت واحد‌های خدماتی و صنعتی از منظر زیست محیطی است که در صورت رویت مشکلات، اخطاریه برای واحد صادر می‌شود.

او گفت: پایش فصلی به سه صورت حضوری، آنلاین و آنالیز مستقیم خروجی پساب و دودکش‌ها صورت می‌گیرد و در صورت احراز وجود آلودگی زیست محیطی نسبت به رفع آن به مدیر واحد آلاینده اخطار لازم داده می‌شود.

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان افزود: به دنبال صدور اخطاریه، بازه زمانی مشخصی برای خرید و استفاده از دستگاه و تجهیزات مورد نیاز و رفع آلودگی در نظر گرفته و در صورت رفع نکردن آلودگی برای واحد متخلف پرونده تشکیل می‌شود.

عربی می گوید: همچنین واحد صنعتی و خدماتی متخلف به عنوان آلاینده محیط زیست معرفی شده و عوارض آلایندگی از آن دریافت می‌شود.

پایش وضعیت واحد‌های خدماتی به صورت فصلی و سه ماه یکبار در استان همدان صورت می‌گیرد.

او افزود: رویکرد محیط زیست تاکنون خودداری از تعطیلی واحد‌های آلاینده و تلاش برای اقناع مدیران واحد برای رفع آلایندگی بود هر چند این رویکرد تاکنون به معنای واقعی نتیجه مثبت و موثری در پی نداشته است.

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان افزود: با توجه به تاکید استاندار همدان بر ضرورت توجه به سلامتی مردم از این پس واحد‌های متخلف در صورت استمرار آلایندگی و بی توجهی به اخطار‌های زیست محیطی به مرجع قضایی معرفی می‌شوند.

عربی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته عمده واحد‌های آلاینده موجود در استان همدان آلاینده هوا و دارای گاز‌های آلاینده و گرد و غبار ناشی از فعالیت هستند.

او افزود: خروجی و دودکش واحد‌ها بر اساس استاندار‌های پیش بینی شده در زمینه گرد و غبار و گاز‌های آلاینده از جمله مونوکسید کربن و دی اکسیدگوگرد بررسی می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار