مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: پروژه فیبر نوری خرم‌آباد – کوهدشت را در شش ماهه اول سال به اتمام می‌رسانیم.

نبی‌اله شمسی‌فر با اشاره به این‌که پروژه فیبر نوری خرم‌آباد – کوهدشت را در شش ماهه اول سال  به اتمام می‌رسانیم، گفت: این پروژه در حال حاضر در حال اجراست و تا پل کشکان اجرا شده و بقیه آن در حال احداث بوده و پیمانکار در حال انجام کار به طول ۵۲ کیلومتر است.

وی عنوان کرد: فیبر نوری نورآباد به سرکشی به طول ۵۲ کیلومتر در حال اجراست، پروژه فیبر نوری پلدختر - معمولان ـ ویسیان به طول ۷۸ کیلومتر در حال اجراست و تا مورانی نیز آمده و آن‌را ادامه می‌دهیم تا به ویسیان وصل شود که بتوانیم مشکل این منطقه را نیز حل کنیم.

شمسی‌فر بیان کرد: وزارت راه در حال احداث جاده جایگزین است که یک مقدار کار ما را کُند کرده، جاده قدیم خرم‌آباد به پلدختر در چهار قطعه در حال احداث است و ما باید صبر کنیم که برخی از قطعه‌های جاده احداث شود بعد ما ارتباط را برقرار کنیم.

مدیر مخابرات منطقه لرستان اظهار کرد: پروژه‌ای که دنبال اجرای آن در سال جاری هستیم آزادراه خرم‌آباد به پل زال به طول ۱۳۴ کیلومتر از عوارضی خرم‌آباد تا پل زال است که تأمین اعتبارات و مجوز‌های آن گرفته شده و در حال رایزنی با آزادراه هستیم که به ما اجازه کار بدهند که احداث فیبر نوری را در سال جاری انجام دهیم.

وی بیان کرد: ما در حوزه فیبر نوری مصوبه هیئت دولت داریم که در حوزه اجرای فیبر نوری شاپور آباد به سد رودبار به طول ۷۰ کیلومتر است که تکلیف وزارت ارتباطات است و ما نیز به عنوان کسی که در این حوزه کار کرده اعلام آمادگی کردیم که با آن‌ها همکاری کنیم و اجرای پروژه هرچه سریع‌تر شروع شود.

شمسی‌فر با اشاره به این‌که در حوزه تلفن همراه برنامه ما این است که در حوزه شهری بالای ۲۲ سایت شهری را احداث کنیم، ادامه داد: ۱۳ سایت نیاز به تغییر دارد، مانند افزایش ارتفاع یا جابجایی دکل که بتوانیم پوشش شهری را ارتقاء دهیم، همچنین بالای ۱۴۰ سایت را باید ارتقاء تکنولوژی بدهیم.

مدیر مخابرات منطقه لرستان با اشاره به این‌که در حوزه روستایی و جاده‌ای از سمت وزارتخانه ابلاغیه رسمی به ما نشده است، بیان کرد: حوزه روستایی جز تکالیف وزراتخانه بوده و در تکالیف مخابرات نیست، خود وزارتخانه تعیین می‌کند که در حوزه روستایی چه اتفاقی بیفتد و برنامه توسعه پوشش در روستا‌ها تنها به مخابرات ابلاغ نشده بلکه به ایرانسل، رایتل و ... نیز ابلاغ می‌شود.

وی تصریح کرد: تا الان ۱۲ روستا برای ما قطعی کردند، اما هنوز ابلاغ رسمی به ما نشده که کار را شروع کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.