تندبادی با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت میاندوآب را درنوردید

رییس اداره هواشناسی میاندوآب گفت: تندباد نسبتا شدیدی با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت این شهرستان را درنوردید و موجب غبارآلود شدن هوا و شکسته شدن برخی درختان شد.

احمدعلی بنایی گفت: این تندباد موقع غروب آفتاب دیروز در مناطق مختلف این شهرستان روی داد و موجب شکسته شدن چند درخت و تخریب دیوارهای ضعیف و همچنین افتادن کرکره‌ برخی مغازه‌ها در معابر شهری بویژه شهر چهاربرج شد.

او گفت:  وزش باد موجب گرد و خاک هم شده است و توصیه می‌شود شهروندان تا پایان این پدیده هواشناسی از استقرار در مجاورت ساختمان‌های در حال احداث و قدیمی و تابلوهای تبلیغاتی خودداری کنند.

بنایی گفت:هشدار هواشناسی سطح زرد در خصوص وضعیت ناپایدار جوی صادر شده است و بر اساس بررسی آخرین الگوهای پیش یابی و با توجه به افزایش گرادیان فشاری، تشکیل توده گرد و خاک بر روی مرزهای غربی و همچنین عبور امواج بارشی از منطقه، وضعیت جوی این شهرستان در ۲۴ ساعت آینده با وزش باد گاهی شدید با احتمال گرد و خاک، رگبار موقتی باران و رعد وبرق (در مناطق مستعد بارش تگرگ) همراه خواهد بود.  

رییس اداره هواشناسی میاندوآب گفت: این وضعیت تا اواسط هفته ادامه خواهد داشت و نیاز است شهروندان بویژه افراد آسیب پذیر از ترددهای غیرضرور در فضای باز با توجه به کاهش کیفیت هوا خودداری کرده و تمهیدات لازم برای استحکام بخشی سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و بنر نیز از سوی متولیان امور انجام شود.

بنایی گفت:همچنین عدم صعود به ارتفاعات با توجه به شرایط ناپایدار جوی و تندبادهای لحظه‌ای و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی از سوی مردم و خصوصا کشاورزان و باغداران در اولویت باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.