وعده های جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در لنده و کاکان محقق شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کانال‌های آب کشاورزی منطقه کاکان لایه روبی و کانال‌های آبیاری کشاورزی در لنده به زودی تکمیل می شود.

سید علی معتمدی‌پور گفت: در سفر مسئولان ارشد استان به شهرستان لنده قرار شد بیش از ١٢٠ متر کانال آبیاری اراضی کشاورزی با اعتبار ۱۲۵ میلیون تومان احداث شود که بیش از ۹۰ درصد عملیات اجرایی این طرح اجرا شد. 

او با بیان اینکه پمپ‌های طرح دشت آبلش و آبرزگه تعمیر شد می گوید: تعمیر و بازسازی قنات های روستاهای مونه، مال‌آخوند، کتج و شیتاب نیز تامین اعتبار شد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، در سفر به منطقه کاکان در بویراحمد نیز درخواست اصلی مردم از امسئولان لایه‌روبی جدول ها، کانال‌ها و ترمیم سرآب‌های کشاورزان بود که با کار جهادی و با همکاری تیپ ۴۸ فتح و اداره‌کل راهداری، میزان ۶ کیلومتر از جداول و کانال‌های انتقال آب اراضی کشاورزی دهستان کاکان لایه‌روبی شد.

معتمدی‌پور می گوید: کانال‌های انتقال آب و جداول کشاورزی روستا‌های حمزه‌خانی، حسین‌خانی، عباسعلی‌خانی و دهنوی کاکان لایه‌روبی و تحویل کشاورزان شد.

او رویکرد اصلی این سازمان را توسعه سیستم آبیاری‌های نوین دانست و گفت: در این چند سال و با هدف بهره‌وری اصولی از آب، هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی مناطق کاکان به آبیاری‌های تحت فشار مجهز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.