مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان گفت: عملیات بهسازی و بازسازی محور شهداد ـ نهبندان آغاز شده است و ظرف ۴۰۰ روز به اتمام خواهد رسید.

احسان عراقی‌زاده امروز ۱۶ خردادماه در آئین آغاز عملیات بهسازی و بازسازی محور شهداد ـ نهبندان گفت: محور شهداد ـ نهبندان یکی از بزرگ ترین پروژه های جاده ای کشور طول کل این محور، ۲۷۵ کیلومتر است که حدود ۱۶۵ کیلومتر این محور در محدوده استان کرمان قرار دارد.

به گفته او سیل ۲۷ فروردین سال ۹۸ حدود ۳۰ کیلومتر این جاده را تخریب کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان می‌گوید: قرارداد ۲۵۷ میلیارد تومانی با شرکت سه کاف برای بهسازی و بازسازی فاز اول و دوم این محور به طول ۴ و نیم کیلومتر منعقد شده است.

او گفت: مقرر است ۲۳ کیلومتر آن در ۴ فاز بهسازی و بازسازی شود.

عراقی‌زاده می‌گوید: این منطقه بدترین خاک دنیا از لحاظ ساخت و ساز را دارد و همچنین آب آن بسیار شور است به‌گونه‌ای که EC آن ۲ برابر آب خلیج فارس است و گرم‌ترین نقطه جهان می‌باشد و بدترین بافت خاک (بافت آن نمکی) را دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این آئین گفت: این جاده یکی از محور‌های استراتژیک (راهبردی)  و مهم کشور است.

به گفته او تقریبا یک پنجم وسعت این استان، کویر است و می‌توان استفاده بهینه از کویر کرد و باید با همت و تلاش، هر چه سریع‌تر بازسازی و بهسازی این محور به اتمام برسد.

آغاز بازسازی محور شهداد ـ نهبندان

حجت الاسلام خزایی، امام جمعه شهرستان نهبندان گفت: راه امام خمینی (ره) در خدمت به مردم ادامه دارد.

او می‌گوید: ارتباط بین مردم شهداد و نهبندان از زمان‌های بسیار دور وجود داشته است و محور مواصلاتی شهدادـ نهبندان هم نقش بسزایی در ارتباطات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ۲ منطقه دارد.

زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به نامناسب بودن راه‌های شهرستان کرمان و راور، پیگیر تشکیل جلسه با حضور وزیر راه در خصوص مشکلات حوزه راه و مسکن هستیم.

نخعی، نماینده مردم شهرستان نهبندان و سربیشه نیز در این مراسم گفت: راه‌ها به عنوان رگ‌های جاری جامعه، باعث رشد و شکوفایی مناطق هستند.

او می‌گوید: محور شهدادـ نهبندان، جاده‌ای راهبردی و فوق العاده امنیتی برای ۲ استان محسوب می‌شود و هم دولت و هم مجلس باید پیگیری کنند تا وضعیت جاده‌های کشور به وضعیت مطلوب برسند و تبادلات فرهنگی و اقتصادی بین استان کرمان و خراسان جنوبی به ویژه شهداد و نهبندان وجود داشته باشد و امیدواریم با تزریق اعتبارات به زودی شاهد بهره برداری از این محور باشیم.

 محور دیهوک ـ راور حادثه خیز است 

پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: شرکت سکاف جزو شرکت‌های معتبر استان کرمان و کشور است که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کند.

او از معاون وزیر درخواست کرد قطعه ۳ و ۴ محور شهداد ـ نهبندان را در دستور کار قرار دهد و در برنامه زمان بندی این قطعه را نیز اعلام کند.

پورابراهیمی می‌گوید: محور راور ـ دیهوک حادثه خیز است و خواستار بهسازی این محور هستیم.

آغاز بازسازی محور شهداد ـ نهبندان

سردار ناظری، فرمانده نیروی انتظامی استان گفت: پلیس راه شهداد ـ نهبندان و یگان تکاوری ۱۲۴ کویر در شهداد مستقر شده است.

او می‌گوید: در جمع ۵ استان کشور به لحاظ تصادفات و جان باختگان قرار داریم به طوری که طی ۳ سال گذشته در محور‌های استان ۲ هزار و ۵۰۰ نفر کشته شده اند.

موسوی آیت الهی معاون عمرانی استاندار کرمان نیز در این مراسم گفت: از زمان وقوع سیلاب تاکنون، ۷۱ مورد حادثه در این محوررخ داده است و این پروژه باید طی کارشناسی‌های دقیق اجرا شود، تا دوباره دچار مشکل نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار