بانکی‌پور گفت: باید برای اجرای قانون جوانی جمعیت با شتاب عمل کنیم.

امیرحسین بانکی پور امروز دوشنبه ۱۶ خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دفتر نمایندگان شهرستان اصفهان برگزار شد گفت: بحران پیری جمعیت زمانی لمس می‌شود که زمان طلایی را از دست دادیم و ناچاریم تا حدود ۱۵۰ سال آینده با آن دست و پنچه نرم کنیم.

او می‌گوید: جمع تسهیلاتی که بانک مرکزی پارسال و امسال برای ازدواج جوانان پرداخت کرده است از کل تسهیلاتی این بانک در ۲۰ سال گذشته برای ازدواج برای جوانان پرداخت کرد بیشتربوده است.

به گفته نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، براساس گزارش سه هفته گذشته شرکت سایپا و ایران خودرو ۲۴ هزار مادر که فرزند دوم به بعد آن‌ها بعد از تصویب قانون به دنیا آمده است، خودرو دریافت کردند، یعنی ظرف مدت یک ماه و نیم ۴ هزار میلیارد تومان به خانواده‌ها کمک کردیم بدون اینکه از جیب ملت یا دولت مبلغی هزینه کنیم.

بانکی پور گفت: سه برابر شدن یارانه چهار دهک پایین جامعه، بیمه شدن مادران خانه‌دار روستایی، عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزارنفر، عدم تعدیل نیروی افرادی که سه فرزند یا بیشتردارند، ۵۰ درصد تخفیف عوارض ساخت و ساز برای سه فرزندی‌ها و ۷۰ درصد برای سه فرزندی‌ها، دوبرابر شدن زمان سکونت در منازل مسکونی سازمانی و ... از جمله اقداماتی است که برای طرح جوانی اندیشیده شده است.

او گفت: همه‌ی نمایندگان استان اصفهان موضع گیری خودشان را نسبت به اجرای طرح بن_ بروجن اعلام کرده اند، حرف ما این است که طبق قوانین شورای عالی آب ایجاد بارگزاری جدید از زاینده رود بدون در نظر گرفتن منبع جدید ممنوع است، اما وزارت نیرو مدت هاست این را رعایت نمی‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: قبول داریم که آب شرب باید به اصفهان، چهارمحال و یزد و هرشهر دیگری اختصاص یابد، اما مجموعه آبی که در نظر گرفته شده فقط برای شرب نیست که دراین خصوص نمایندگان اصفهان نسبت به آن بیانیه و اطلاعیه صادر کردند.

به گفته بانکی پور، سه موضع را نمایندگان اصفهان در ارتباط با آب استان اعلام کردند، اول، همه باید ملتزم به رعایت قانون باشند و وقتی قانون هرگونه بارگزاری جدید را بر زاینده رود ممنوع می‌کند همه باید رعایت کنند، دوم بحث شفافیت است که میزان سهمی که از زاینده رود برده می‌شود باید شفاف سازی شود، سوم عدالت است، ما انتظار داریم کمبود آب ناشی از خشکسالی و ... بر دوش تمام مصرف کنندگان زاینده رود قرار گیرد و نه فقط میزان آّب یک منطقه نصف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار