بهسازی جاده نهبندان - شهداد در دو قطعه با حضور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور آغاز شد.

عملیات بازسازی و بهسازی محور ترانزیتی شهداد - نهبندان یکی از بزرگترین طرح‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در شرق کشور با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور، ائمه جمعه کرمان و نهبندان، نمایندگان مجلس کرمان و نهبندان و سربیشه و جمعی از اهالی شهر‌های شهداد کرمان و نهبندان خراسان جنوبی آغاز شد.

نخعی نماینده‌ مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: از ماه‌ها قبل به طور مستمر با برگزاری جلسات متعدد با وزرای سابق و فعلی راه و شهرسازی پیگیری لازم جهت بازگشایی مسیر جاده شهداد - نهبندان انجام شد.

او گفت: تبادلات فرهنگی و اقتصادی بین استان کرمان و خراسان جنوبی به‌ویژه شهداد و نهبندان وجود داشته و امیدواریم با تزریق اعتبارات به‌زودی شاهد بهره‌برداری از این محور باشیم.

نخعی گفت: امیدواریم با توجه به اینکه این محور مهم و استراتژیک منتهی علیه آن به گذرگاه‌های تجاری اقتصادی شرق کشور همچون دوکوهاته و ماهیرود می‌رسد، بازگشایی این محور علاوه بر تبادلات فرهنگی، رونق اقتصادی مناطق کرمان، نهبندان و شرق کشور را رقم بزند.

حجت الاسلام خزاعی امام جمعه  نهبندان نیز با اشاره به اهمیت اقتصادی و فرهنگی این محور برای مردم نهبندان و شهداد، خواستار ادامه‌ تکمیل قطعات دیگر این طرح مهم اقتصادی با هدف تسهیل در ایجاد تردد عمومی شد.

امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در این مراسم با بیان اینکه بهسازی و بازسازی محور شهداد - نهبندان اولین طرح بزرگ سازمان راهداری کشور است، گفت: امروز کار بازسازی قطعات اول و دوم در کیلومتر ١۵۶ با حجم ۴.۵ کیلومتر و اعتبار ٢۵٠ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

او در خصوص بهسازی و بازگشایی محور شهداد - نهبندان گفت: برای این طرح ۴ قطعه تعریف شده و پس از اینکه قطعات اول و دوم که ۴.۵ کیلومتر است، به پیشرفت ۶٠ درصدی رسید، مجوز اجرای قطعات سوم و چهارم که ١٨.۵ کیلومتر است صادر و تا اواسط سال ١۴٠٢ کل طرح تحویل خواهد شد.

امانی گفت: با توجه به حجم خاک برداری، قطعات اول و دوم جزو سخت‌ترین قسمت این طرح است.

۲۳ کیلومتر از محور نهبندان - شهداد در اثر سیل فروردین ۹۸ تخریب شد و تردد را در یکی از مهمترین شریان راه‌های شرق کشور مختل کرد.

برچسب ها: راهداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.