مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از اختصاص چهار صد هکتار زمین برای توسعه شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی خبر داد.

علی رسولیان گفت: ۱۲ هزار واحد تولیدی در کشور راکد است که به دنبال فعال کردن این واحد‌های تولیدی و افزایش ظرفیت واحد‌های کم ظرفیت هستیم.

او گفت: ایجاد ۱۴۰۰ کارگاه کوچک در سطح کشور پیش بینی شده که سهم خراسان شمالی از این تعداد در سال جدید، ۲۷ کارگاه است.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: یک هزار و ۹۰۰ هکتار اراضی بلااستفاده در کشور شناسایی شد که دست سرمایه گذاران قرار دارد و فرآیند رسیدگی و داوری آن‌ها در مراجع قضایی از سال گذشته آغاز شده است تا بازپس‌گرفته شوند.

رسولیان گفت: به دنبال ایجاد شهرک‌های انرژی خورشیدی هستیم، خراسان شمالی نیز ظرفیت‌های لازم را برای ایجاد این شهرک‌ها دارد.

استاندار خراسان شمالی هم در دیدار با معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: بستر‌های لازم برای سرمایه گذاران در حوزه‌های مختلف فراهم است.

حسین نژاد گفت: ۸۵ مجوز بی نام در استان برای سرمایه گذاران آماده است؛ با این مجوز‌ها سرمایه گذاران درگیر بروکراسی پیچیده اداری نخواهند شد.

او گفت: باید تراز خراسان شمالی در بخش صنعت و معدن توسعه یابد؛ این موضوع یکی از مسائل مهم مطرح شده در سفر مقام معظم رهبری به استان بود؛ قرار گرفتن جزء ده استان برتر کشوری در حوزه‌های مختلف به ویژه صنعت، معدن و گردشگری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.