قرارگاه عملیاتی «فصل استقبال» با هدف ارائه خدمات مختلف به جامعه عشایری در شهرستان کوهرنگ، آغاز به کار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در مراسم افتتاحیه این قرارگاه گفت: مطالبات جامعه عشایری مطالبه بجا و بحق است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امید است برگزاری کنگره ده‌هزار شهید جامعه عشایری کشور در پایان این ماه و برنامه‌های متعدد مربوط به آن از جمله مراسم افتتاحیه در راستای ده‌هزار خدمت به عشایر، منجر به کاهش آلام و مشکلات مردم شود.

تقدیم ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری به انقلاب مابه بالندگی و افتخار است، این می‌طلبد که خدمات ارائه شده به عشایر غیور بیش از پیش تقویت شود اگرچه نهاد‌های مربوط نظیر بسیج عشایر خدمات قابل توجهی را ارائه داده‌اند.

به برکت انقلاب اسلامی عزت و عظمت به عشایر بازگشت، بااینحال همچنان آلام فراوانی بر دل این قشر وجود دارد که باید برطرف شوند.


بیشتر بخوانید


دهه کرامت باید ۱۰ روز پایه‌گذار فرهنگ عمیق کرامت در میان پیروان راستین اهل‌بیت (ع) باشد، کرامت یک مقوله تحول‌آفرین است که انسان را بر ریل معنویت قرار می‌دهد و کریم کسی است که ایمان، پاکی‌ها و ارزش‌های قرآنی و عترتی و بی‌توجهی به مادیات را با خود دارد.

امام خمینی (ره) کرامت در اخلاق، ایمان، مبارزه، ظلم‌ستیزی، مبارزه با استکبار، ضعیف‌پروری و ... داشتند و دهه کرامت باید دهه تربیت انسان‌هایی کریم مانند شهدای عشایر و شهدای مدافع حرم وحاج قاسم سلیمانی‌ها باشد.

کرامت تحول‌آفرین و تحول‌ساز است، مبلغان در این ایام چه در دهه کرامت و ایام برگزاری کنگره ۱۰هزار شهید جامعه عشایری و چه در دیگر ایام سال از کرامت انسانی بگویند و از نماز و بندگی همراه با کرامت و زندگی عزت‌مندانه و کریمانه بگویند؛ عشایر ما نیز با عزت و کرامت زندگی و تلاش کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالقاسم کاظمی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری هم در شرح جزئیات فعالیت قرارگاه عملیاتی «فصل استقبال» گفت: بخش عمده این خدمات ناظر به خدمات فرهنگی و قرآنی است که به همت مبلغان و مربیان قرآنی به‌صورت جهادی به اهالی منطقه ارائه خواهد شد که این خدمات تا ۲۱ خردادماه ادامه دارد.

جهادگران قرآنی و فرهنگی در سیاه‌چادر‌های عشایر منطقه کوهرنگ حضور یافته و به ارائه آموزش‌ها و تبیین دستاورد‌های انقلاب می‌پردازند.

فریضه فوری و قطعی جهاد تبیین که از سوی مقام معظم رهبری به همه ما امر شده در این طرح جهادی دیده شده است و مبلغان هم به‌صورت لسانی و هم به صورت عینی و عملی به تبیین دستاورد‌ها و بیان حقایق خواهند پرداخت.

یکی از دستاورد‌ها این است که نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف با رویکرد تمرکز زدایی از مرکز استان، در منطقه عشایری کوهرنگ حضور می‌یابند و خدماتی را در حد وُسع ارائه می‌دهند، حال آنکه تا پیش از انقلاب این مناطق مورد توجه نبودند، اما بااینحال، کمترین خدمات و توجهات به این قشر ارزشمند شده است و همه ما مدیون این قشر هستیم.

شهباز اکبری، سرپرست فرمانداری شهرستان کوهرنگ نیز در این مراسم گفت: اهالی این منطقه و خانواده بزرگ ایل بختیاری در صحنه‌های مبارزاتی انقلاب و دفاع مقدس و تمام برهه‌هایی که نیاز بود، نظام و انقلاب را تنها نگذاشتند.

عکس ها برگرفته از خبرگزاری ایکنا است:

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار