مدیرکل ثبت احوال ایلام گفت: ۷۰ درصد شناسنامه‌های قدیمی تبدیل به مکانیزه شده و شناسنامه مکانیزه برای ۸۵ درصد جمعیت استان صادر شده است.

سید محمدعلی تقوی به صدور ۳۱ هزار جلد شناسنامه مکانیزه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: برای حدود ۸۵ درصد از جمعیت ۵۸۰ هزار نفری استان شناسنامه مکانیزه صادر شده است.

او جمعیت واجد شرایط کارت ملی هوشمند در استان را نیز ۴۷۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۴۶۰ هزار نفر ثبت نام و ۹۰ درصد آن‌ها موفق به دریافت کارت ملی هوشمند شده اند و تنها ۱۰ درصد باقی مانده در دست اقدام است.

مدیرکل ثبت احوال ایلام گفت: سال گذشته نسبت به ۲ سال ماقبل ثبت ولادت در استان از رشد چهار درصدی برخوردار بود.

به گفته تقوی : سال ۱۳۹۹ میزان فوتی‌ها با توجه به شیوع کرونا افزایش داشت، ولی سال گذشته میزان فوتی‌ها ۶ درصد نسبت به سال ۹۹ کاهش یافت.

او می گوید: مجوز راه اندازی نمایندگی ثبت احوال در بخش سراب میمه گرفته شده و با تامین نیرو فعال خواهد شد، ضمن اینکه پیگیری برای ایجاد نمایندگی ثبت احوال و کسب مجوز در این خصوص برای بخش دشت عباس نیز در دست اقدام است.

استان ایلام بر اساس آخرین برآورد صورت گرفته بیش از ۶۰۷ هزار نفر جمعیت دارد که ۳۹۵ هزار نفر از جمعیت استان در نقاط شهری و ۱۸۴ هزار نفر در روستا‌ها ساکن هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.