جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات:

۳ تا ۵ میلیون زائر ایرانی راهی راهپیمایی اربعین می‌شوند

جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات گفت: امسال پیش بینی می‌شود بین ۳ تا ۵ میلیون زائر ایرانی برای راهپیمایی اربعین مشرف شوند.

مجید نامجو گفت: مسئولیت کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی به ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات واگذار شده است.

به گفته جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات، وظیفه ستاد توسعه و بازسازی عتبات، ساماندهی امور موکب‌ها است که البته این به معنای دولتی شدن اربعین نیست چرا که ستاد تشکلی مردمی است؛ ستاد توسعه قصد دارد امور را برای موکب‌ها تسهیل کند و از اتلاف منابع و اسراف جلوگیری کند، دغدغه کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی باتوجه به گرمای هوا، تامین آب شرب بهداشتی است.

همچنین امید کوثری فر مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی نیز گفت: با توجه به اینکه ۲۶ شهریور روز اربعین حسینی است از روز ۱۶ شهریور مصادف با ۱۰ ماه صفر تا ۲۹ شهریور یعنی سه روز پس از اربعین، ایام زیارتی محسوب شده و شاهد شمار زیاد زائران خواهیم بود.

حسن پلارک مشاور ستاد اربعین حسینی نیز در این زمینه گفت: امسال براساس پیش‌بینی‌ها تعداد زائران ما نسبت به سال‌های گذشته افزایش خواهد یافت علاوه بر این، مرز‌های زمینی در روز‌های آینده بازگشایی می‌شود و قرار است به مرور تعداد زائرانی که از مرز زمینی اعزام می‌شوند، بیشتر شود. البته امیدواریم در ایام اربعین هم این روند ادامه پیدا کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اصغر یوسف پور
۱۶:۳۳ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
ان شا الله ک مسئولین مربوطه همکاری لازم رو داشته باشند و به فکر درآمدزایی خودشون نباشند و قدم مثبتی تو تسهیل شرایط ایام زیارتی اربعین بردارند.
آخرین اخبار