مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه از ورود یک هزار و ۵۰۰ دستگاه کارتخوان به کرمانشاه برای هوشمندسازی نانوایی‌ها خبر داد.

ماشالله ارویسی گفت : استان کرمانشاه به عنوان ششمین استان پیشگام در امر هوشمند سازی نانوایی‌ها از روز‌های گذشته فعالیت خود را در این راستا آغاز کرده است.

به گفته مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه پس از نصب تمامی کارتخوان‌ها و آموزش‌های لازم به نانوا‌ها به مرور زمان تمامی نانوایی‌های استان کرمانشاه ملزم به استفاده از کارتخوان‌های هوشمند خواهند شد.

طرح هوشمند سازی نانوایی‌ها عاملی برای رفع دغدغه‌های مردم در خصوص افزایش قیمت نان است این طرح برای شفاف‌سازی نانوایی‌ها اجرا شده و شاهد هیچ گونه افزایش قیمت آرد و نان در استان کرمانشاه نخواهیم بود.

در اجرای طرح هوشمندسازی نانوا‌ها کاهش سهمیه آرد، تغییر قیمت و تغییر سهمیه برای نانوا‌ها و همشهریان نخواهد داشت، نصب کارتخوان‌ها در نانوایی‌ها به منظور جلوگیری از فروش آرد توسط نانوا‌ها و عرضه خارج از شبکه بوده و همشهریان می‌توانند با استفاده از تمامی کارت‌های بانکی خود بدون استفاده از محدودیت و افزایش قیمت نان خریداری کنند.

برنامه هوشمندسازی نانوایی‌ها برای فروش نان در استان کرمانشاه آغاز شده و تاکنون یک هزار و ۵۰۰ دستگاه کارت خوان هوشمند وارد استان کرمانشاه شده که در بانک‌های مربوطه در حال نصب برنامه‌های مدیریتی لازم هستند.

پس از آماده‌سازی کارتخوان‌های هوشمند با توجه به کد اقتصادی، کدپستی و آدرس‌های ثبت شده در سامانه از طرف بانک به صورت رایگان برای نانوایی‌ها ارسال و آموزش لازم با آن‌ها داده می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری نانوایی‌ها به شعب بانک نیست .

۶۱۷ نانوایی شهرستان به دستگاه کارتخوان تجهیز شد

فرماندار کرمانشاه از تجهیز ۶۱۷ نانوایی شهرستان به دستگاه کارتخوان در راستای اجرای طرح هوشمندسازی عرضه نان خبر داد.

فضل الله رنجبر گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کرمانشاه تاکنون ۶۱۷ دستگاه کارتخوان با حضور کارکنان فرمانداری و با همکاری اداره غله و خدمات بازرگانی استان، اتاق اصناف، اتحادیه نانوایی ها، جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت در نانوایی‌های سطح شهرستان کرمانشاه نصب و آماده بهره برداری شده است.

طرح هوشمند سازی عرضه نان، با اتصال نانوایی‌ها به دستگاه‌های کارتخوان مخصوص صورت می‌گیرد و مردم می‌توانند نان مورد نیاز خود را از طریق کلیه کارت‌های بانکی بدون سهمیه بندی و افزایش قیمت نان خریداری کنند.

مردم جهت خرید نان، تعداد نان مورد نیاز را در دستگاه کارتخوان وارد می‌کنند که در آن قیمت نان مشخص و به نرخ سال ۱۴۰۰ می‌باشد.

 جلوگیری از گرانفروشی، قاچاق آرد و تخصیص آرد بر مبنای فعالیت نانوایی‌ها با توجه به ابزار‌های نظارتی سامانه یاد شده از مهمترین نقاط قوت این طرح است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.