نیاز سد غدیر باباحیدر به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار

تکمیل و راه‌اندازی سد غدیر باباحیدر به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیرجهادکشاورزی به عنوان نماینده تام الاختیار رئیس جمهور در سفربه شهرستان فارسان از روند اجرایی سد باباحیدر به عنوان یکی از طرح‌های مهم چهارمحال و بختیاری بازدید کرد و گزارشی از این سد به نماینده رئیس جمهور ارائه شد.

آقای نیکبخت مدیر پروژه سد غدیر شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این سد از سال ۸۷ آغاز شده است گفت: تکمیل و راه‌اندازی سد غدیر باباحیدر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.


بیشتر بخوانید


طرح سد سنگریزه‌ای باباحیدر با ارتفاع ۶۵ متر و مخرن ۱۵ میلیون مترمکعب در حال احداث است و هم اکنون ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تامین اعتبار مورد نیاز امسال به بهره برداری می‌رسد.

عملیات اجرایی سد باباحیدر در شهرستان فارسان قرار است آب شرب ساکنان این شهرستان را تامین کند که محل احداث سد مخزنی غدیر در فاصله ۴۷ کیلومتری شهرستان شهرکرد بر روی رودخانه سرآب باباحیدر قرار دارد.

وزیر تعاون هم روند اجرای سد گهرو را بررسی کرد

حجت‌الله عبدالملکی در سفر به شهرستان کیار به عنوان نماینده تام‌الاختیار رئیس‌جمهور در سفر استانی به چهارمحال و بختیاری از برخی طرح‌های عمرانی این شهرستان از جمله سد گهرو دیدن و روند اجرایی آن را بررسی کرد.

آقای زیلابی فرماندار شهرستان کیار در این بازدید با اشاره به اهمیت سد گهرو در رونق فعالیت‌های اقتصادی این شهرستان گفت: از این سد می‌توان برای تامین آب شرب روستاها، بخش کشاورزی و صنعت شهرستان استفاده کرد.

برای تکمیل سد به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

آب چشمه شیرین است که هم برای شرب روستا‌ها و هم برای کشاورزی می‌توان از آن استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
این سد بر روی گردشگری و زیبایی شهر و ورزشهای آبی هم خواهد افزود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
یقینا با این سدهای کوچک میتوان آب سالم و پایدارتری را در طول سال برای شهر و شهروندان و کشاورزی داشت و بحران آب را کاهش داد
آخرین اخبار