رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران از متلاشی شدن باند سازمان یافته توزیع خارج از شبکه کود‌های شیمیایی خبر داد.

سرهنگ محمد محمدپور گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی در مازندران از جمله شرکت‌های خصوصی در شهرستان ساری کود‌های شیمیایی را به قیمت دولتی و یارانه‌ای خریداری و پس از دپو در کارخانجات آن را به قیمت آزاد به فروش می‌رسانند.

او می‌گوید: درتحقیقات پلیس مشخص شد، افرادی کود‌های شیمیایی را از شرکت‌های دولتی با واسطه‌های مختلف خریداری و برای تهیه و تولید چسب و رزین مورد استفاده قرار می‌دهند.

به گفته سرهنگ محمدپور ماموران این پلیس با بررسی‌های همه جانبه و هماهنگی قضائی به همراه نمایندگان جهاد کشاورزی و صمت به شرکت موصوف اعزام و نسبت به بازرسی از شرکت و انبار‌های مربوطه اقدام کردند.

او می‌گوید: در نتیجه بازدید ۲۴۲ تن کود شیمیایی یارانه‌ای در داخل انبار و ۱۰۰۰ کیسه ۵۰ کیلویی مصرف شده در پشت سالن تولید این شرکت به ارزش ۲۰ میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ محمدپور از تحویل همه کود‌های مکشوفه به انبار سازمان جهاد کشاورزی استان و پلمب محل مورد نظر خبر داد و گفت: ۶ متهم در این رابطه دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

به گفته رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران بر اساس نظریه کارشناسان جهاد کشاورزی کود‌های شیمیایی مکشوفه مربوط به مصارف بخش کشاورزی و یارانه دولتی برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.