شماری از کشور‌ها از جمله آمریکا و کانادا، راهکاری را برای توقف شیوع آبله میمون آغاز کردند.

نشریه نیچر در گزارشی به اقدام شماری از کشور‌های غربی در استفاده از راهکار «واکسیناسیون حلقه» برای توقف شیوع آبله میمون پرداخت.

در گزارش نشریه نیچر آمده است: با ادامه روند افزایشی ابتلا به آبله میمون، مقامات بهداشتی کشور‌های جهان و محققان در حال طرح این پرسش هستند که آیا همه گیری کنونی آبله میمون مهار خواهد شد یا خیر. این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت گفته است اوضاع احتمال دارد به یک همه گیری تمام عیار بدل شود. با این حال، بیش از ۱۰۰۰ نفر تا کنون در قریب به ۳۰ کشور جهان که ویروس به طور معمول درآن مناطق منتشر نمی‌شود، تأیید شده است که به این ویروس مبتلا شده اند.

حال شماری از کشور‌ها از جمله کانادا، انگلیس و آمریکا راهکاری را آغار کرده اند تا شیوع این ویروس را متوقف سازند؛ راهکاری که به «واکسیناسیون حلقه» معروف است. این روش شامل تزریق واکسن‌های آبله میمون به افرادی است که درتماس نزدیک با یک فرد آلوده بوده اند.

طبق گزارش نشریه نیچر، استفاده ازاین راهکار برای مقابله با آبله میمون البته ابهامات و چالش‌هایی را نیز با خود به همراه دارد. «ناتالی دین» (Natalie Dean) از دانشگاه اموری (Emory University) در جورجیای آمریکا می‌گوید: ناشناخته‌ها و چالش‌هایی به منظور استفاده از این راهکار در جهت مقابله با آبله میمون‌ها وجود دارد. اگرچه این واکسن‌ها برای استفاده در افراد مبتلا به آبله میمون ایمن و موثر هستند، اما این واکسن ها، تست‌ها و آزمایش‌های محدودی را در برابر آبله میمون داشته اند.

طبق این گزارش، این راهکار همچنین بر ردیابی دقیق تماس میان افراد متکی است که ممکن است در هر کشوری اجرا نشود و بنابراین، مردم همچنان باید با واکسن‌هایی که ممکن است عوارض جانبی نادری داشته باشد، کنار بیایند.

این محقق آمریکایی همچنین می‌گوید: واکسیناسیون حلقه‌ای می‌تواند ابزار قدرتمندی باشد، اما برای موثر بودن باید زودتر و در حالی که تعداد موارد ابتلا هنوز قابل کنترل است، از آن استفاده کرد.

منبع: پایگاه نشریه نیچر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار